Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




fredag 4. oktober 2013

Det føles godt.

I dag har Busteliten og jeg hatt en fin dag sammen. Det føles godt.


Fra og med 1. oktober, har vi fått redusert barnehageplassen hans fra 100 % til 60 %. Det føles riktig. Det året jeg drev og jobbet i bakeriutsalget, hadde han lange dager i barnehagen. Veldig lange dager. Ti timer var ikke uvanlig. Det føltes ikke riktig.


Nå som jeg er hjemme, og skal være det lenge til, har vi valgt å redusere barnehageplassen, og hver mandag og fredag skal Busteliten være hjemme sammen med meg. I dag var første fridag sammen, og det var nesten litt som i "gamledager", da han fortsatt var liten, og jeg var i permisjon.


Vi har vært på kafé sammen med en venninne, og Busteliten kosa seg ille. Han, som vanligvis blir utålmodig i slike settinger, var snill som et lam, og holdt ut i nesten tre (!) timer ved kafébordet. (Selvsagt var han sysselsatt, med puslespill og tegnesaker, men dog.)


Vi har gått tur her hjemme, sammen med Selma, og sett etter kuene (som ikke var hjemme). Vi har sittet under eketreet og smakt på ekenøtter. Vi har rullet i høstløvet. Vi har ledd. Sammen.


Busteliten har hatt tid til å sitte på fanget. Lenge. Gitt mammakos og fått mammakos. Det føles så ubeskrivelig godt og ha tid til alt dette igjen. Å være mamma på heltid. Kroppen min setter sine begrensninger, men ikke på tiden. Det er ikke ofte tårene presser seg på hos meg, men når jeg tenker tilbake på denne dagen, kjenner jeg dem likevel, og de er av glede. Fordi jeg har fulgt hjertet, og kan være tilstede.

 

(Bare for ordens skyld: Dette er ikke et "fy til alle arbeidende mammaer-innlegg", bare et "jeg er så glad for at jeg kan bruke tid med barnet mitt-innlegg". Det er ikke slik at jeg har valgt å være hjemmeværende akkurat nå, men når kroppen og sykdommen min først har tvunget meg til det, så velger jeg å se på de positive sidene ved det, fremfor de begrensningene og problemene det skaper for meg.)

6 kommentarer:

Tove sa...

Kos deg med gutten din du. Skjønner deg veldig godt:-)
Ha en fin-fin helg
Klem Tove

Gunnhild sa...

Synes det er kjempebra at du ser det positive i den nye hverdagen! Man angrer vel aldri på tid som er brukt sammen med barna sine ♥ :)

Siv sa...

Så godt skrevet <3

Petrus og Petrine sa...

Jeg er hjemme med min lille Petrus mint en dag per uke, - og vi trives med det... I tillegg så har jeg, som lærere flest, ofte ferie sammen...

men tre timer på kafe hadde ikke jeg fått han til å bli med på, så sant at han ikke hadde luren sin der... :) Kjekke Busteliten med den flotteste genseren.

Klem !
Nann Karin

Elisabeth, innerst i veien sa...

Høres herlig og ikke minst riktig ut for dere.

Bergljot sa...

Så koselig :-)

Related Posts with Thumbnails