Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 24. februar 2010

"Ikke bli sint - jeg er bare nærsynt"

Det er ikke uten grunn at min kjære har gitt meg økenavnet Bustenellik. Det bunner ut i det faktum at jeg er konstant bustete. I dag hadde jeg til en forandring litt bedre tid på morgenkvisten før jeg skulle ut til lunsj med en venninne, og tok meg for én gangs skyld til å fikse litt på sveisen. Spesielt nå i disse luetider er hårkatastrofen total hver eneste dag, og jeg bruker ikke lenger uttrykk som "bad hairdays" - her snakker vi heller om "the good days" en sjelden gang i blant.

Jeg skal på ingen måte skryte på meg å være halvblind, men nokså nærsynt må jeg tilstå at jeg er. Da jeg for en tid tilbake måtte innse at jeg ikke ser meg selv tydelig i speilet uten "hjelpemidler" engang, føltes det som et nederlag. Følgelig valgte jeg å fortrenge dette, for meg så sørgelige, faktum - en dum tabbe skulle det i ettertid vise seg. Med naturlige krøller, er jeg den heldige eier av en rettetang, og det var denne støvet ble blåst bort av i dagtidlig. Til daglig bruker jeg kontaktlinser, men ikke i dag. I dag skulle jeg ha briller, og de går ikke an å ha på nesa samtidig som rettetanga svinges i fjonene. Ergo så jeg ingen verdens ting når jeg fikset sveisen i dag. "Shit au" tenkte jeg og peiset på. Bad move! Etter noen runder med rettetang og hårspray (even worse move) puttet jeg brillene på nesa og så meg i speilet. Oj! På noen minutter hadde sveisen gått fra ille til verre, og håret kunne best beskrives med det som på populærspråket kalles "pulesveis". Huff og huff. Til alt overmål hadde jeg klint mascara på nesa (sminke er ikke min greie - det innrømmer jeg så gjerne), og jeg så nærmest ut som noe som var kjøpt og betalt i en mørk bakgate. Fint!

What to do? I grunn ikke så mye. Jeg ba til høyere makter om at lua ville redde siste rest av stolthet, og sendte en sms til min kjære: "Ikke bli sint på meg når du kommer hjem, det er ikke som du kanskje vil komme til å tro - jeg er bare nærsynt!" Da jeg ankom avtalt møtested, utbrøt min kjære venninne: "Så fin du er på håret!". Jeg fikk tydeligvis bønnesvar og lua reddet dagen, men man lærer av sine feil. I morra "tar jeg på meg synet" før jeg fikser sveisen!

1 kommentar:

Frøydis sa...

Hahahaha...fantastisk bra!!

Klem igjen, Frøydis

Related Posts with Thumbnails