Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 14. juni 2010

Bustehodet som ingen kunne målbinde

Det var engang en Bustenellik. Hun var så skravlete og full av ord, at ingen kunne målbinde henne. Det var bare om natten, når Bustenelliken sov, at den stakkars Bustemannen hennes kunne få litt fred fra den ustanselige strømmen av ord. Slik levde de i lang tid, og Bustemannen var fryktelig fortvilt over konas snikksnakk om alt og ingenting. Men, én dag gikk Bustenelliken hen og fikk en ny hobby som gjorde at Bustemannen endelig kunne få litt fred for øret; Bustenellik oppdaget Blogglandia!

Det gikk ikke bedre enn at Bustenellik ble hektet fra første stund, og hver ledige time på døgnet brukte hun på å forfatte nye innlegg for å fylle bloggen sin. Hun var stadig på jakt etter nye temaer å skrive om, og gikk aldri en meter fra Bustehjemmet sitt uten fotoapparatet ved sin side.

En dag var Bustenellik ute og gikk med Bustemannen ved sin side.
”Jeg fant, jeg fant!” ropte hun.
”Hva fant du?” spurte Bustemannen.
”Jeg fant en død skjære” hoiet Bustenellik.
”Fy, kast den! Hva skal du med den?” spurte Bustemannen.
”Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, så jeg blogger vel den,” sa Bustenellik.


Da de var vel hjemme igjen, bråstoppet Bustenellik i trappa.
"Jeg fant, jeg fant" ropte hun.
"Hva fant du nå, da?" spurte Bustemannen.
"Vått spindelvev" jublet Bustenellik.
"Vått spindelvel?" sa Bustemannen med det ene øyebrynet høyt hevet.
”Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, så jeg blogger vel det,” sa Bustenellik.


Noe senere satt de ved middagsbordet.
”Stooooop!” skrek Bustenellik.
”Hva er det?” spurte Bustemannen forferdet, med hjertet høyt oppe i halsen.
”Ikke spis!” kommanderte Bustenellik, ”Jeg skal ta bilde!”
”Pøh, hva er vitsen med det?” spurte Bustemannen.
”Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, så jeg blogger vel den,” sa Bustenellik.


Dagen etter, skulle Bustemannen ut å rydde i Bustehjemmets skjul.
”Nei!” ropte Bustenellik forferdet.
”Hva er det som er galt?” spurte Bustemannen bekymret.
”Ikke kast den gamle bilderamma der,” sa Bustenellik.
”Usj! Den er jo så gammel, hva skal du med den?” spurte Bustemannen.
”Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, så jeg blogger vel den,” sa Bustenellik.


Slik gikk dagene i Bustehjemmet, og etter en stund var det så stille i
Bustehjemmet at man kunne høre en knappenål falle.
”Hvorfor er du så stille? Er det noe galt?” spurte Bustemannen bekymret.
”Nei, jeg har det helt fint,” forsikret Bustenellik.
”Jammen hvorfor er du så stille, da? Før gikk jo skravla i ett sett.
Nå sier du jo ingenting lenger?” sa Bustemannen.
”Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, og jeg blogger det alt sammen,” sa Bustenellik.


Og slik gikk det til, at Bustenellik ble målbundet.




16 kommentarer:

RoseSommer sa...

"Og så levde de lykkelige alle sine dager...."

Det sier at et lykkelig ekteskap er mellom en blind kone og en døv mann.

(Kjempebra!)

Inga og Hans M sa...

Så morsomt å lese som alltid. Hvor får du slike ideèr fra? Kjenner et lite stikk av misunnelse her, for i mitt hodet er det helt tomt!
Kos dere i det lille søte huset deres og ta vare på hverandre! Vi ses snart igjen!

Camilla sa...

Du herlige land. En god latter forlenger livet ;) Du gjør så jeg blir minst 200år du ;)

Jijji sa...

Nok et herlig innlegg:)

Ha en fortreffelig uke!

Klem fra Jijji

Janet sa...

Herlig, herlig! Rett og slett et lite moderne eventyr du har forfattet her :)
Kjenner meg litt igjen ja, men vil ikke helt innrømme det ;)

Fru Andersen sa...

Hahahahahaha! HERLIG! Fantastisk skrevet, jammen er du god! Det verste er at jeg kjenner meg igjen. Etter du begynte å blogge kan jeg faktisk høre meg selv tenke sier min mann;-)

Han skjønner ikke at det vi skriver om er interessant i det heletatt, men ønsker den nyvunnede stillheten velkommen!

Synes du burde få tingene din på trykk jeg altså! Spaltist eller noe! Skikkelig bra søte deg!

Hikstelatterklemmer fra meg!

Gud så glad jeg har blitt i deg;-)

Randi sa...

Knallis!!! Lo godt da jeg leste det, kjempebra skrevet:) Innertier!!!
Ha en koselig kveld.
Klem, Randi:)

Karen i hagen sa...

Nemlig! Kjempeartig!
Flinka.

Anonym sa...

Det er ikke meg du har arvet dette talentet fra hvertfall. Skjønner ikke hvor du tar det fra..Pappa

Anneli sa...

haha! du er så herlig!

fryd&forandring sa...

Så flink du er til å skrive, hehe, kjenner meg dog godt igjen!! Takk for koselig hilsen ifm lillebrors ankomst! Klem

InstatreffNorge sa...

Ett superty innlegg, skulle virkelig gitt ut en bok du!;D
Ser du, jeg kommer med nye yrkesforslag til deg hver dag;) hehe...

Interiør med kafe var jeg inne på også..var faktisk på nippet til å starte en gammeldags kafe med kanelboller og rød saft på disken.. men hun jeg skulle starte med var litt syk og svak, og da ble jeg usikker.
Er nok lurt å være to, men da må det være to som stoler på hverandre og jobber like hardt..

Ønsker deg en god natt :) *gjesp*

Klem

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Først og fremst, tusen takk for den hyggelige kommentaren inne hos meg. Koselig at du fant veien innom min blogg :)

For et artig innlegg. Kjempeflink du er til å skrive! titter innom deg igjen!! For her likte jeg meg

ha en flott kveld
Klem Janne Merethe

Unknown sa...

hehhe, du skriver så godt og morsomt!
Kjenner meg igjen i det du skriver altså! Siden jeg begynte med blogging har mannen i huset mang en gang ristet oppgitt på hodet når jeg løøper for å finne kamera, eller når jeg sniiiiker meg diskret inn på kontoret. Han hører tastaturet går og blir veldig nysjerrig på hva jeg skriver.. hehe. stakkars mann.

Nå må jeg legge meg! Huffameg, skal opp tidlig på jobb :=0
Klem jenny

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Snipp snapp snute så var eventyret ute, hihi...
Er såååå enig med alle her at du skriver såååå bra ! :) Du hadde lett klart å få fram en bok, det er jeg helt sikker på ! ♥♥♥

Ha en herlig dag vennen, håper solen skinner hos deg ! ♥♥♥

Stor klem fra meg ♥♥♥

Shy sa...

Hi,hi dette var kjekt lesestoff! Det er litt slik her i huset også. Mannjen lure fælt på kva det er eg held på med på dataen!
Eg legg meg til som følger på bloggen din!

Related Posts with Thumbnails