Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 8. november 2010

Gavetips (Pappa: Ikke les dette!)

Førskommende søndag er det farsdag, og det kan by på hodebry.
Ja, for hva skal man egentlig finne på til en pappa som har alt?
En pappa som har boden full av årgangsdriller og sløve økser?
En pappa som har klesskapet fullt av sorte sokker og rødrutete slips fra Dressmann?
En pappa som bare ønsker seg snille barn?

Pappa'n min, han får det samme hvert eneste år, han.
Ikke nødvendigvis fordi jeg er så lite oppfinnsom, men det blir på nippet til haraball hvis han ikke får det han alltid får. Og det er nå engang slik med gaver, da, at det er jo hyggelig å gi noe mottakeren ønsker seg.

Og hva er det pappa alltid ønsker seg? Jo, det er en pakkekalender!
Pappas farsdagsgave består av 24 små og store gaver; én til hver dag i desember, frem til julaften.


De små kalendergavene inneholder alt fra eventyrsjokolade, FLAX-lodd og sokker, til julemarsipan og lakris. Bare fantasien setter grenser. Pakken som er merket 1. desember inneholder alltid en sjokoladekalender, så får han liksom en ekstra kalender med på kjøpet. Pakken som er forbeholdt julaften inneholder gjerne noe ekstra fint.

I år skal pappa få litt tilbehør til kalenderen sin også. Tidligere år har jeg alltid puttet gavene i en eske kledd i aluminiumsfolie, en gammel kurv eller liknende, men nå som hans datter har blitt så god venn med symaskinen, skal han få en litt mer permanent løsning. I år har jeg nemlig sydd denne gaveposen til ham, og denne varer (frohåpentligvis) i flere år.


Oppskriften fant jeg i en Tilda-bok jeg hadde stående i bokhylla, og jeg tror den vil passe perfekt til sitt formål. Litt helligdager er det selvsagt hist og her, men pappaer syns jo alltid det er stas med noe som poden har laget selv. Pappas pode er riktignok treogtyve, men det burde ikke ha noe å si syns jeg.


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Her går vi en hektisk uke i møte, med korøvelser, innleveringer, forelesninger, egne arbeidsvakter og ekstra arbeidsvakter, venninnebesøk og klesvask. Neste uke ser ikke lysere ut, og om snaue tre uker skal huset være pyntet og klargjort til advent - jeg kjenner jeg blir stressa!

Ha en fin dag og uke.
Husk å nyte øyeblikkene.

5 kommentarer:

Trollmora sa...

åååå så mye omtanke og kjærlighet du legger i pappan din sin gave!!!!! Han er nok riktig stolt av deg! Og posen var kjempefin!

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en flott pose, spiller ingen rolle at pappas pose er blitt 23, snill jente. ☺
Og for en fin farsdagspresang.

Snuskebassa sa...

Så flott gave-idé! Men det krever innsats. Jeg synes du er mer enn god som får tid til alt dette i en hektisk hverdag :-))
Lykke til med adventsforberedelser!
Jeg priser mørketiden, setter frem kinder-egg kalenderen, tenner noen duftlys, og satser alt på at det blir Jul i år også. Selv om vi tar det enkelt :-))

LykkeLise sa...

Så kom jeg med endelig inn på bloggen din:)
Irriterende uten pc, og enda mer irriterende når man ikke kommer inn på blogger:P

Men du, det var et kjempelurt tips:) Tusen takk for at du deler:) Er jo umulig å finne på noe til han far!

Får håpe vi får til et treff nå da:)

Klem

Mie fra Mies Mirakler sa...

For en fin gave! Helt imponert jeg altså :)

Related Posts with Thumbnails