Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 24. mars 2010

Om burde, burde, skulle, skulle og teite postmenn

Kroppen var helt ødelagt i dag etter gårsdagens behandling, så det ble hjemmestudier for min del i dag. Jeg setter det på kontoen for restitusjon, og håper på bedre vær i morgen. Så veldig mye studering kan jeg forresten ikke skryte på meg heller, siden denne studenten er i påskeferiemodus, men jeg har nå lest et kapittel og er fornøyd med det. I morgen er det jo Tupperware-party her, så jeg har, innimellom alle pausene, forsøkt å shine opp heimen litt. Utrolig hvor mye rot det blir av å ligge på sofaen i tre dager, altså! Også er det jo utrolig hvor dum det går an å bli også, da? Invitere til homeparty bare et par dager før huset skal påskevaskes og påskepyntes? Hadde kroppen vært bra, hadde jeg selvsagt gjort dette i dag, men jeg satser på at den er bra til helgen for da skal det husmoreres! Men, det har da blitt presentabelt til tross, bare jeg får overtalt mannen til å støvsuge for meg (han hater å støvsuge, og vasker heller huset utvendig i -20 grader og snøstorm enn å støvsuge). Hybelkaninene er tydelig våryre om dagen.

Ellers har jeg bakt klippekrans i dag, som skal serveres alle tuppene (vær høflig og le litt her?) som kommer på Tupperware-party i morra. Jeg satte dobbel deig, og tenkte som så at da fikk jeg jo to klippekranser. Da kunne jeg fryse den ene, og ha noe for hånden i fall noen skulle slumpe til å stå på trappa i påsken. Slik gikk det imidlertid ikke, for jeg erfarte nok en gang at gjærbakst i et gammelt, kaldt hus ikke nødvendigvis blir suksess. I stedet for to store, fikk jeg to små, og da kunne jeg jo likegjerne bakt én stor med dobbel deig! Nå vel, klippekrans ble det, og jeg satser på at størrelsen har lite å si for smaken...?

Ikke for det, klippekrans er sikkert ingen god idé for mitt vedkommende i alle fall, for i går fikk jeg skummel post. Én ting var selvangivelsen og en herlig smell på skatten tilsvarende to og en halv måneds arbeid i min velse stilling på 10 %, og altså null shoppingpenger slik jeg hadde håpet. Det er egentlig ingen grunn til å miste nattesøvnen i det min bedre halvdel hadde tilgode tre ganger så mye som jeg hadde i rest, men surt er det likevel. Det er bare å se positivt på det og sende en varm tanke til vedkommende som oppfant begrepet fellesøkonomi. Uansett, det som gjorde postmannen til en drittsekk i går, var kortet han hadde med fra tannlegen: "Vi har reservert time til Dem...". Jeg har enda til gode å ha hull, så jeg har egentlig ingen grunn til å mislike tannlegen, men det er nettopp der det ligger; jeg er så livende redd for at "persen" skal ryke etter 23 år! Når alt kommer til alt, så er tannstatus fortsatt viktig! Dessuten så er tannlege forferdelig dyrt... Jeg skjønner ikke helt hvorfor det dekkes av staten når jeg har vondt i armen, men ikke i tanna, men det er en annen sak.

I kveld skal jeg uansett ikke tenke på verken små kringler, skattesmeller eller tannlegen. Vi skal på besøk til en kollega av min mann og hans familie, og da skal vi bare kose oss.
Jeg håper du skal kose deg i kveld også,
og ønsker deg en fantastisk flott onsdagskveld!

1 kommentar:

jenny sa...

Hehe, det går nok bra hos tannlegen skal du se. Og hvis det ikke går bra så kan du trøste deg med litt gjærbakst etterpå.. (når bedøvelsen har gått ut)

Related Posts with Thumbnails