Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 25. mars 2010

Hekta på Tupperware

I dag var det altså duket for Tupperware-party her i huset. Vi var seks tupper som ivrig fulgte med når Tupperware-damen viste frem all den fantastiske plastikken, og som en venninne utbrøt: "Tupperware gjør deg oppmerksom på behov du ikke visste du hadde!" Det ble vist frem alt fra trykkokere til påleggsbokser, og alt var like nyttig i en kvinnes øyne. Menn ingen adgang. "Er det trygt å komme hjem nå?" spurte husets mann da han ringte klokka ni. Han har ennå ikke spurt hvor mye jeg handlet for, og jeg forteller det ikke frivillig heller. Skulle jeg være så uheldig å bli spurt, så har jeg på jenters vis funnet en fantastisk god unnskyldning som selvsagt rettferdiggjør heeeele beløpet. Bestillinger ble skrevet så blekket sprutet i stua, og vi satt som tente lys alle sammen. Når det var tid for give aways ville jubelen ingen ende ta. "Dette er jo nesten som en religion," utbrøt naboen, "masse gaver og gratis stæsj." Og vi lar oss kjøpe. Tupperware er dyre varer, men jammen er det god kvalitet på produktene deres også. I kjøkkenskapet mitt står en "Mål og Mix" som jeg har fått av oldemor og hennes kjøkken, og den er nok hvertfall like gammel som meg, og like fin. Etter noen uker i tenkeboksen, har jeg omsider bestemt meg for å begynne som såkalt salgskonsulent for Tupperware selv. Som student er jeg avhengig av å kunne styre arbeidstiden selv da ingen dager er like, og da er det fint å kunne være sin egen herre og styre arbeidstiden selv (få arbeidsgivere gir deg den muligheten). Noen kroner ekstra på kontoen hadde heller ikke vært å forakte - især ikke når skattesmellen og tannlegeinnkallingen møtes i postkassa, og denne nakken har heller ikke blitt billig (det slipper jo aldri, og mandag skal jeg inn for min tredje behandling. Blæh!). Så, har du lyst på en demonstrasjon om noen uker, er det bare å si i fra!


I morgen håper jeg nakken tillater påskerengjøring. Naprapaten mente at det ikke var så lurt, men jeg mener at det er dumt å la hybelkaninene ta over makta. Jeg har overtalt min kjære til å vaske vinduer og stryke gardiner for meg i morgen, og da er den tyngste jobben besørget. Han støvsugde ikke for meg i går (det måtte jeg gjøre selv), så det skulle da bare mangle? Nei, jeg er heldig som har en mann som ham; han hjelper til uten de alt for store protestene, hvertfall så lenge det ikke dreier seg om å støvsuge.

6 kommentarer:

Ragnhild sa...

Så morsom blogg du har. Og veldig hyggelig å være på tuppervareparty hos deg idag:)
Hilsen Ragnhild

Irene sa...

Hei...

Det var morro å lese om ditt party..

Kan jeg få lov til å publisere en artikkel på http://www.twforum.no/ om dine opplevelser?

Forumet er ment som et samlingspunkt for alle med interesse for Tupperware og din historie var jo kjempesøt :P

På Forumet finner du masse nyttig informasjon, filmer, oppskrifter og generelle nyheter og din historie hadde vært flott å dele med flere.

Vi snakkes:)

Bustenellik sa...

Ragnhild: Takk! Hyggelig at du hadde lyst til å komme også, det satte jeg pris på. Sjelden vi sees utenom jobb ;-)

Irene: Det er helt i orden, men fint om du henviser til kilde :-)

InstatreffNorge sa...

Kjedelig å høre at du ikke er i form altså. Du må jo bare la hybelkaninene leve sitt eget liv nå vettu, og bare slappe av.. jeg vet det er lettere sagt enn gjort!;p
Godt du har en snill mann som hjelper til:) Det har jeg også, og det setter jeg såå pris på! Hører de er mangelvare rundt omkring...så vi får ta godt vare på dem:)

Så flott at han fikk igjen på skatten da, da drypper det nok litt på deg også;)

Tupperware bare varer og varer ja....helt genialt!:)

Jeg har feber og betennelse i brystet:( VONDT! Så må legge meg litt...

Ha en finfin fredag da:)

Klem Lise

InstatreffNorge sa...

Hehehe klart dere må ha flatskjerm;)

Glemte jo helt å si at; ja, etasjefat er nydelige med pynt på:) Bare å lane ideen:)
Er så mye snakk om kopiering her inne, men d syns jeg er tull! Jeg blogger og leser andre blogger for å få inspirasjon! :):)

Klem klem

Irene sa...

Da har vi lagt ut denne saken her: http://www.twforum.no/1393/hekta-pa-tupperware/

Håper du likte den :)

Related Posts with Thumbnails