Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 28. februar 2010

Bursdagsselskap # 1

I dag har vi feiret bursdagen min, og litt før halv fem strømmet familien på. Bestemor (som hadde bakt deilig sjokoladekake) og bestefar, pappa og hans fru, min kjære stesøster med følge, Bestemor Smurf (jada!) og onkel. Det var koselig å ha dem samlet her alle sammen. Det blir dessverre så altfor sjelden. Jeg fikk fine gaver og gode ord, og vi hadde noen hyggelige ettermiddagstimer sammen. Jeg får aldri snakket så mye med folk som jeg gjerne vil når vi har besøk, men sånn blir det vel. Jeg er fryktelig dårlig på denne "roteringen", og blir bare sittende på det samme stedet hele tiden. Også koker jeg kaffe. Men, gjestene hadde det bra virket det som, og det er jo det viktigste! I morgen blir det fullt hus igjen, da er det min manns familie som kommer på besøk (stua vår har begrenset med sitteplasser desverre). Nå er det kveld og snart tid for en søndagsfilm. Vanligvis får den filmen følge av masse deilig godteri, men nå sitter vi her kvalme begge to, mette på kake, brus og kaffe. Under har jeg lagt ved noen bilder fra dagen.

Bordet pyntes, og en liten sølvkopp med bursdagsserviett i gjør jobben som bestikkholder

Heldigvis er min mann bedre på kjøkkenet enn meg, selv Møllerns 1-2-3-muffins blir katastrofe når jeg er kokk. Firkanta muffins, velbekomne!

Meeen, det jeg ikke har i kokkekunster, tar jeg igjen i pyntinga. Jeg lot den kreative siden av meg få fritt spillerom, og etasjefatet ble pyntet med ballonger. Festlig, ikke sant?


Bløtkaka ble jeg forresten veldig fornøyd med. Fjorårets gikk i gulvet med et brak i det den var ferdigpyntet, men i år gikk det heldigvis bedre!


Masse deilie kaker, som Selma aldri fikk smake på (selv om hun nok gjerne ville). Hun besøkte naboen i stedet. Tusen takk, søte dere, som tar dere så godt av pusejenta vår. Det er vi veldig glade for!


Sjokoladepuddingen lagde min kjære mann, og oppskriften finner du her.


Fine gaver har jeg også fått: Blomster, penger, sokker, tøfler, gavekort og bok.

Ønsker dere alle en fin søndagskveld!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails