Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 25. januar 2010

Mandagsmorrabluuuues

Så var det mandag igjen, da. Selv om jeg tenker meg veldig godt om, kommer jeg ikke på noe som helst positivt om mandager. Noe er det helt sikkert, men jeg evner ikke å se det når klokka ringer 06.30 - da vil jeg helst bare pælme telefonen i veggen, dra dyna over hodet, snu meg rundt og komme meg fortest mulig tilbake til drømmeland. Jeg kommer meg alltid opp, det er ikke det, men det er tungt!

Mandagen blir dessuten alltid litt ekstra tung å stå opp til etter en fin helg. Fredag hadde vi besøk av et vennepar, Inga og Hans Magnus, og vi hadde det, som alltid sammen med dem, veldig hyggelig. Vi hygget oss med god mat, gode samtaler og masse latter. I en travel hverdag får vi ikke alltid like mye tid til å være sammen med venner som vi gjerne skulle ønske, så vi setter stor pris på det de gangene det passer for alle samtidig. Ellers har helgen blitt brukt til å slappe av, spise sjokolade, litt skolearbeid, masse TV-titting og ellers bare kos. Bustenelliken vant kampen om TV-kontrollen når søndagsfilmen skulle velges, og jeg fikk litt romantisk påfyll av Du har mail. Aaaw!


Bortsett fra noen timer med migrene, har ikke dagen i dag vært så ille, ukedagen tatt i betraktning. Vi lagde oss nesten-festmiddag i dag med ovnsbakte halve krydderpoteter, strimlet svinekjøtt, løk, tomat og rødvinsaus, og det smakte kjempegodt! Luksus for to matvrak som oss. Mannen foreslo i utgangspunktet grillings i dag, men med tanke på den jobben det hadde vært å måke frem uteplassen, drasse frem hagemøblement og gassgrill i -8, lot vi det bli med en festlig tanke.

I kveld er det Svenska Hollywoodfruar, og en god latter kan man ikke gå glipp av, så resten av kvelden blir det til å benke seg foran tittekassa og å passe på sofaen - den må jo ikke føle seg ensom, stakkar. Og, etter sene kvelder hele helga, håper jeg at jeg står høyt oppe på lista til Jon Blund når han tar besøksrunden sin i kveld.

Ønsker deg en riktig fin mandagskveld,
og håper at du får en uke full av spennende opplevelser!
Related Posts with Thumbnails