Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




lørdag 23. januar 2010

Pølsefest!

Jeg vet ikke helt om jeg lenger kan sies å være en person som er sterkt knyttet til tradisjoner - livet har lært meg at hendelser kan dukke opp, og verden går videre selv om kjente mønster kanskje må brytes. Likevel er jeg opptatt av å i min mikroskopiske familie (her: min mann og meg) skape tradisjoner som er våre. Etter drøye to år under samme tak, er det kanskje litt tidlig å kalle det tradisjoner, men vi har nå hvertfall våre faste ting.

Hadde legen min fått bestemme, hadde han nok endret på lørdagstradisjonen vår ganske raskt med tanke på mitt noe forhøyede kolesterol, men jeg lever under mottoet "heller spise godt og leve kort", så hans eventuelle innvendinger gir jeg en lang marsj i! Hver lørdagsformiddag er det pølser som står på lunsjmenyen her hjemme hos oss. Usunt, men du verden så godt! Slik har det vært siden vi flyttet sammen i 2007, og slik har jeg tenkt at det skal være "til døden skiller dere ad". Det er jo så koselig å ha en "slik er det hjemme hos oss"-greie!

I dag er det lørdag, og lunsjen er allerede fortært.



Dagens husmortips (ta-ta!): For å fremheve smaken i pølsene, kan man ha litt salt i vannet. Som smakstilsetning er det dessuten godt med løk i pølsevannet; finhakker man løken kan man i tillegg bruke den som tilbehør når pølsene serveres.
Related Posts with Thumbnails