Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 22. juli 2014

Bekjentskaper fra savannen

Før jeg får skattefuten og det som verre er på nakken, er det vel like greit først som sist og fortelle at jeg har FÅTT noe. Eller, Busteliten har FÅTT noe. En gave. Leker. Som mora er temmelig misunnelig på.

Like før vi dro på ferie til Kristiansand med den nyinnkjøpte penkingvonga vår (jada, vi har vært på ferie, men det får vi ta siden), så dumpet det nemlig ned i postkassa vår en rekke dyr. Det var en løve og en løveunge, en elefant, en giraff, en flodhest, en sebra, og en sjimpanse. Perfekt før tre dager i dyreparken!


Det som gjorde mamma'n veldig misunnelig på denne gaven til Busteliten, var at det var veldig flotte dyr. Jeg, som fra egen barndom, er vant med griser med støpekant på ryggen og hester på ustødige ben, ble veldig positivt overrasket over hvor mye mer robuste disse dyrene var. Det var god størrelse på dem, og de var gode å holde i - selv for en voksenhånd. I tillegg var de veldig naturtro, men så er jo også det noe produsenten har satt seg som mål at de skal være, all den tid dyrene er håndmalte og godkjent av zoologiske hager. Et pluss får de også for å komme i forskjellige størrelser. Elefanten var faktisk stor, og løveungen mindre enn kongen sjøl.


Busteliten syntes også at dette var flotte dyr, og de var jevnt med i leken utenfor penkingvonga i løpet av ferien. Riktignok som hjelpemannskaper i Jupiter for brannmann Sam. Innimellom utgjorde nok løven en trussel for stasjonsmester Steel, men det var ikke verre enn at Sam og flodhesten fikset det, altså. 


Schleich var for oss en ukjent leketøysprodusent frem til nå, men vi har fått et veldig positivt førsteinntrykk, og håper å stifte mer bekjentskap med dem etter hvert. Med to små kællær i huset, vil jeg tro at det vil være høyt forbruk på mye av det de har å tilby. Vil du lese mer, kan du trykke HER.


Feriefortellinger kommer jeg tilbake med når klærne er vasket, og frukthagan er tømt for bær. Også skal jeg lære meg å tørke solkremen av mobillinsa før jeg tar bilder i kveldssol.
Vi blogges!

 

1 kommentar:

Anna sa...

Dyrene fra Scheich er superfine.. ♡
Penkingvogn var en fin variant, jeg kalte det Bempingbong.. =D

Related Posts with Thumbnails