Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 28. oktober 2012

Sånn kan det gå

Innimellom går ting litt skeis for en stakkars Bustenellik, og de som følger meg på Instagram skjønner helt sikkert hva som kommer nå. Jeg har nemlig heklet lue! Til velsekæll. En blå djevellue (grusomt navn, men dog). Til punkt og prikke fulgte jeg oppskrifta. To kvelder satt jeg som et tent lys med oppskrift, heklenål, garn og pågangsmot. Så skulle jeg montere den, og så...

Og ja, det er slik jeg ser ut. Fin lugg?

... var den til og med for stor til meg! Noe gikk fryktelig, fryktelig galt.

Damen i garnbutikken konkluderte med at jeg muligens hadde heklet litt for løst, og det kan godt mulig tenkes. Jeg kjøpte nytt garn, reduserer litt her og minker litt der. Kanskje får Busteliten seg lue også? Da kan vi jo matche hverandre, selv om jeg slettes ikke er helt der at jeg har et behov for at hele familien Bust skal matche klær og sko og luer og sveis. Jeg er vel ikke helt der at djevellue er siste skrik heller, alderen tatt i betraktning? Dog. Fortsettelse følger.


7 kommentarer:

Anna sa...

Fin passform på lua! Syns godt du kan bruke den. Ang størrelse, ville gått ned på krokstr hvis du hekler løst, og evt byttet til tynnere garn for at d ska passe til Busteliten... =)

Mormorfarmor Inger sa...

Syns du ble kjempefin med djevellua jeg! Jeg prøver meg på en hekla 60-tallshjelmlue for øyeblikket og tenkte den skulle passe til mormorungemammaen, men aner ikke om det blir lue i det hele tatt ;) Er nybegynnerhekler og har vel tatt på meg litt for mye. Men men - artig å prøve ;)
Fortsatt fin søndag!!!

Unknown sa...

Hahaha! :) Synes du kledde lua jeg! :)

Jeg stikka ei lue her for noen uker siden,og den ble så stor at den kunne blitt brukt til jurvarmer på ei ku. Jeg kjørte den på 40 grader i vaskemaskina og ut kom en tett og varm lue som jeg nå bruker så ofte jeg kan. Aldri så galt at det ikke er godt for noe! ;)

Klem og god søndagskveld

Livet i Casa Didriksen sa...

Nå var du vel fin! Jeg imponerer av alle som tør å prøve seg på slikt jeg, så tommel opp fra meg!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Du var søt, da. Kanskje du skaper jente-mote i distriktet....eller ikke. :-)

VeroNot sa...

Synest du er flink jeg!! :-)
Lykke til med neste!
ha en fin uke!

Shy sa...

Du var fin, luggen din også :)
Og du og veslegut og du kan vel ha matchande hue.

Related Posts with Thumbnails