Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 3. oktober 2011

Mandager og ubrukelig kladd

Er det bare meg, eller er det faktisk slik at ukene kun består av mandager for tida? At vi hopper over de andre dagene, liksom? Nå viser attpåtil kalenderen oktober, og for oss her i Bustehjemmet betyr det en spennende måned. Jeg må le litt når jeg sitter og ser tilbake på kladden jeg skrev for 2011; den er absolutt ikke egnet for innføring.

Oktober
Fruen forlanger vinterdekk på bilen, og vi venter spent på når nattefrosten gjør sitt inntog. Innen måneden er omme er også alle julegavene i hus, og jeg er glad for at jeg gjennom året har vært flink til å skrive ned ønsker som jeg har snappet opp ved ulike anledninger, fra venner og familie. Vi koser oss med hverdagen, men kanskje planlegger vi et lite avbrekk i form av en bitteliten ferie?

Vi kan vel si det slik, at det er ikke akkurat nattefrosten vi er mest spent på for tiden. Ei heller kommer julegavene til å være i hus innen månedens utgang (selv om jeg faktisk har vært flink til å skrive ned ønsker). Og ferie? Jeg tror ikke det. I stedet går vi rundt her hjemme og venter i spenning på når Busteliten bestemmer seg for å si opp leiekontrakten i magehybelen, og heller flytter inn på det nyoppussede soverommet sitt.


I dag er det ti små dager igjen av leiekontrakten, og vi er spente på om den lille flytter ut før tiden, eller om vi kanskje må gå til anskaffelse av en utkastelsesordre. Heldigvis er jeg langt i fra utålmodig enda, men jeg gleder meg litt til å kunne ha litt mer klær å velge i når jeg skal kle på meg om morgenen. De siste ukene har valget stort sett stått mellom hvit t-skjorte eller hvit t-skjorte, og lysegrå cardigan eller mørkegrå cardigan. Dessuten begynner det å bli litt kjølig ute, så det er fint at jeg snart kan ta på meg ytterjakka igjen og få igjen glidelåsen - det har jeg ikke klart siden påske. Livets små hverdagsgleder...


I dag er det en stille og rolig dag i Bustehjemmet. Bustemannen skal arbeide overtid, og jeg koser meg her hjemme i fred og ro. Jeg har innsett at fred og ro etter hvert vil bli en knapp resurs, og nyter det så lenge det varer. Jeg tar meg god tid til det meste om dagen, og det er godt å ha tid til å gjøre det. En sjelden luksus det gjelder å utnytte mens man har sjansen.


Det er allerede flere som har meldt seg på Bustebloggens give away, og det er moro! Anledningen er 400 publiserte innlegg, og det er bare å bli med på feiringen HER. To nye følgere har jeg jammen også fått, og velkommen skal dere være!


Nå skal jeg se om jeg ikke får tatt meg en liten tur ut. Endelig er det litt oppholdsvær, og litt frisk luft ville slettes ikke vært å forakte etter at vi tilbragte absolutt hele gårsdagen på sofaen mens vi lå og så på regnet som plasket ute. Det var jo tross alt meldt tidenes sommervær i helga, men det så vi fint lite til. Forhåpentligvis titter jeg innom Bustebloggen igjen om ikke så lenge, men plutselig kan det være at jeg er mer opptatt av å skjelle ut en jordmor også. Vi får se!

Ha en superflott mandag og uke, folkens!


5 kommentarer:

MammaMy sa...

He-he. Det er spennande dagar du går i møte. Du har MYKJE å gleda deg til! Lykke, lykke til! Mvh-

Jijji sa...

Ja, godt at alt ikke blir som man hadde planlagt... Men veldig spennende tid nå... Masse lykke til; det går nok veldig bra. Håper du slipper å skjelle ut jordmora;)

Klem fra Jijji

Mormorfarmor Inger sa...

Spennende tid ja! Jeg husker følelsen! Som jeg har sagt før, så er det nok mest sannsynlig at leiekontrakten forlenges. Statistisk gjør den det. Hos meg ble den forlenga alle tre gangene. Men jeg har også hørt om de som vil ut før, så man må jo være forberedt på det også!
Lykke til!!!!
Nydelige høstbilder forresten!

Klem klem

Berre Kristin sa...

Alltid like underhaldande å lesa innlegga dine! Håpar de slepp bruka utkastelsesordre, men at det snart dukkar opp eit bustehovud til, heilt av seg sjølv;) Eg fekk nr. 1 fem dagar før, og nr. 2 elleve dagar etter. For å sei det slik: like greitt å få det unnagjort;) Lukke til!!

Pia sa...

Det nærmer seg! (Og nå tenker jeg ikke på utkastelse...)
Masse lykke til! Les bøker og slapp av!

Related Posts with Thumbnails