Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 11. juli 2011

Nattefrost, et himmelrike og en tjuvradd

I dag viser kalenderen ved siden av meg her mandag 11.juli. Ute er det strålende solskinn, og gradestokken viser nærmere 25 røde. Likevel har jeg sterkt vurdert å innta en komfortabel horisontal stilling, med kalde omslag på panna. Om jeg er i dårlig form? Neida, men det første jeg gjorde da jeg kom ut på kjøkkenet i morges, var å titte ut av vinduet og bort på bilen, for å sjekke om det hadde vært frost i natt! Utrolig nok var det ikke tegn til frost og rim på frontruta i det hele tatt, bare noen lerete kattespor. Merkelig!


Og slik går nå dagene her i Bustehjemmet. Fredag oppdaget jeg hva som trolig må være et av jordens mange himmelriker, og jeg nådde en tilstand av ekstase. Dette himmelriket befinner seg i hjertet av min kjære hjemby, Sarpsborg, og kalles intet mindre enn Home & Cottage. Ord blir fattige!


Å gå tomhendt ut av en slik butikk er selvsagt plent umulig, og det var ikke fritt for at noen godbiter fikk være med hjem igjen. Blant annet de søte urtene dere ser på bildene. Det er ikke mange kunstige planter som får komme over terskelen i Bustehjemmet, men disse kunne jeg ikke motstå, for de passet så perfekt til den gamle, koselige kjøkkenvekta jeg kjøpte på loppis i mai.


En annen sak som har plassert seg på kjøkkenet i løpet av helga, er Selma. Etter lørdagens tacomiddag, ble resten av kjøttdeigen satt til avkjøling på kjøkkenbenken. Dette viste seg å være et dårlig sjakktrekk, for mens katten er borte, danser musen på bordet, og... ja, eller når matmor er borte, danser katten på beken, whatever, men i såfall! Den som mesket seg med lunken tacokrydret kjøttdeig, det var selvsagt Selma. Det kattemåltidet kostet rundt regnet to hundringser, for typisk nok skjedde dette akkurat i det jeg hadde kommet i mål med prosjekt "tøm matskapene slik at de kan fylles på nytt med god samvittighet", så da ble det, i stedet for tacorester, pizza fra nærmeste De Ringer - Vi Bringer (selv om vi henter den selv, da) til middag i går.


Og, siden matskapene nå endelig er tomme, skal jeg i dag ta en skikkelig rundvask og avtine fryseren, før jeg i morra setter kursen mot det O Store Utland for å fylle opp igjen. Med god samvittighet. Så var det bare det, da, å få akterenden i gear og komme seg i gang. Da passer det jo egentlig godt at hele Blogger har slått seg vrang, slik at jeg ikke får brukt tiden på en skikkelig bloggrunde (jeg har mye å ta igjen etter en hel helg med trøbbel). Til alle dere som tydeligvis ikke har problemer, og som har vært så søte og lagt igjen så mange godord om bryggerhuset vårt: Tusen takk!


En, to, tre, på det fjerde skal det skje...
Til arbeid!

Ha en strålende mandag - med eller uten frost!


 

3 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Søte pusen trudde berre det var fest ;-)

Til arbeids ja..

Renate sa...

God mandag ja :)
Håper du fikk gjort litt av alt du hadde på programmet :)
Klem fra ei som har inntatt horisontalen på sofaen med totalt mangel på arbeidslyst ;)

InstatreffNorge sa...

Jeg og vil på H&C!:) Vi får ta en tur sammen en dag:)

Nyydelig bryggerhuset deres var, skikkelig gjennomført og fint:):) Heldig er den som skal bo der:)

Klem klem

Related Posts with Thumbnails