Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 14. juli 2011

Full rulle!

Så kunne man endelig sette seg ned med litt god samvittighet.
Dagen har i sin helhet gått med til å skure vegger og tak i gangen og entreen her, og det var slettes ikke bare, bare. At det kan samle seg så mye møkk på veggene, da? Men, det ble bra til slutt, og jeg kan krysse av enda et par ting på sommerens gjøremålsliste. Deilig!


Utenfor døra her, tar terrasen form. Den blir stor og fin, og jeg gleder meg til å stæsje den opp når den blir ferdig. Ikke minst skal jeg endelig få anlagt et staudebed, og jeg gleder meg veldig til å gå i gang der ute. Terrasen går nemlig over i en liten fjellknaus, og for å få til en pen overgang, ble det bestemt å lage et blomsterbed der.

Som dere skjønner er det mye på gang her om dagen, og det blir ikke så mye tid satt av til blogging. Jeg ser at jeg ikke er alene om akkurat den prioriteringen her i Blogglandia, og det er vel gjerne slik det blir nå som det er sommer. Det er liksom tiden for å ta igjen alt man ikke rekker ellers i året, og med lange, lyse dager, får man jo virkelig utnyttet både tid og energi. 


I morra er det kjøkkenet som skal bades i salmiakk, før jeg skal gi de stakkars, forsømte blomstene her i huset litt pleie. De lider under mangel på både jord og vann de fleste av dem, og godt over halvparten har vokst ut av pottene sine. Helt hvordan det kan ha gått til er meg en gåte, med det stellet de (ikke) får, men i morra skal vi se om ikke vi får gjort noe med det. Stakkars små, her er det tøffe kår!

Men, nå ligger vi til lading både Selma og jeg. Bustemannen er hos naboen og snekrer og slarver, og kjenner jeg både ham og naboen rett, så blir det nok en kald sommerøl eller to før han rusler hjemover også. I går gikk han endelig til sommerferie, og det tror jeg var på høy tid, etter at vi har hatt en sterk økning i antall forsovelser her de siste ukene. Skylda er det vekselvis vekkerklokka hans og jeg som har fått; vekkerklokka fordi den "ikke har ringt", og jeg fordi jeg ikke har hørt vekkerklokka hans.


Med mye aktivitet her i Bustehjemmet, er det også mye å blogge om, og plutselig er jeg tilbake med nok et livstegn. Dere får bare holde ut med litt uregelmessighet nå i disse ferietider. Inntil vi blogges igjen, må dere nyte sommerdagene til fulle!

Busteklem fra


og Selma
(som etter min mening kunne børstet av seg all sagmøla
hun har rullet rundt i ute, før hun besluttet å krølle
seg sammen på teppet her inne)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg til å se bilder av den ferdige verandaen :-)
Klem

Jatte sa...

Spennende å se den ferdige verandaen!

Fine pusen♥
Ha en god helg -
Klem Jatte :))

No.15 sa...

Så mye på gang, og så effektive dere er da. Lurt å ligge litt på lading innimellom :-)

Nyt sommerdagene samtidig som dere jobber med prosjekter. :)

Klem

Related Posts with Thumbnails