Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 29. august 2010

To be or not to be

Ja, eller å være eller ikke være, som han Sjæiksper ville sagt det om han var norsk. Men, det var han jo ikke. Vi vet jo ikke engang om mannen virkelig eksisterte. Uansett, vi har fått oss værstasjon! Fra og med nå, er yr.no overflødig, og alt vi trenger å gjøre før vi kler oss for dagen, er å ta en titt på ytterveggen. Der henger nemlig værstasjonen som forteller oss alt som er verdt å vite om været.


Ved siden av (når vi først står ute på trappa), henger et informasjonsskriv i bildeformat, om hvem som bor her. Det er en gave fra min kjære mamma, men jeg fikk selv velge motivet (Bustemannens mening var det ingen som tenkte på).


Jeg innser forøvrig at det er på høy tid å gjøre noe med blomsterprakten (eller mangelen på den sådan) utenfor Bustehjemmet, men Bustemannen påstår at hele bedet går dukken når det skal graves ny kloakk likevel, så det får nøye seg med noen lyngbusker i pottene i stedet.



 

8 kommentarer:

Frøydis sa...

Heisann :-))
Tror jammen meg jeg skal få tak i en sånn værstasjon..garantert mer å stole på den der enn yrdottno ihvertfall!
Så takk for tipset og ha en fantastisk søndag :-))
Her skinner sola, det er deilig og varmt, så døra står faktisk oppe!!

Klem, Frøydis

A K sa...

kul værstasjon :) hvor har du kjøpt den hen?

Tror jeg skal bytte noen halvdøde sommerplanter med lyng denne uka jeg også :)

ha en fin søndag videre og hilse mannen :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, ja den værstasjonen der er like grei med tanke på hvor mye feil yr har meldt i år.

Fru Andersen sa...

Hei og hopp!

Har ikke glemt deg vettu, bare tenkt at jeg må ha litt godt tid når jeg skal innom Bustenellik slik at jeg får med meg alt...Og så har det liksom ikke blitt tid nok da, før i dag!

Alt kjekt å titte innom deg, vitamininnsprøyting for en sliten og trøtt stakkar;-P Nei da er ikke sååå trøtt, men minstejenten er våken om nettene så da blir jeg så smått tung over øynene;-)

Så på en slik værstasjon her om dagen jeg også, men fornuften seiret, slik den sjeldent gjør. Men søte er de, så får vel føye det til på ønskelisten.

Fine lopper under her da! Og skjønne Selma;-) Haha!

Håper dere har en kooos søndag!

Ps: Tror nok mannen sin er TEMMELIG romantisk! Muffins og lapp på puten er jo FANTASTISK!!!

Pia sa...

He he, kul værstasjon...

InstatreffNorge sa...

Så heldig du var som kom deg på loppis i helga:) Fine ting fant du også:) Katten din må ha blitt smitta av loppisbasillen;)
Jeg derimot kom meg bare til østfoldhallen, da lykkeliten bare gråt. Og idag var det babysvømming..så da sparte jeg de kronene;)

Morsom værstasjon!

Klem Lise

Bling - our elf on the shelf sa...

Hahaha, en slik værstasjon ønsker jeg meg også *knegg*
Hvor får man fatt på en slik?

Ha en fin søndag!

Lykkeliten sa...

De er herlige... Ønsker meg en slik jeg også, men foreløbig er det litt annet som står først på lista;) Har blitt lurt av yr nok ganger føler jeg, så kanskje jo fortere jo bedre;P
Så flink mamman din er å male! Bestemor pleide også å male troll på steiner ol, men nå er det ingen i familien som kan slikt lengre:(

Håper dere får en fantastisk uke!
KLem♥

Related Posts with Thumbnails