Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 2. mars 2010

"Kjære naboene våre

Hvis dere trodde at vi var blitt klin gærne i går kveld når vi tok med oss sengetøyet ut, så kan jeg berolige dere med at vi ikke sov ute i natt. Hvis noen av dere gjennom panoramaverandadøren (!) så meg ligge på sofaen i natt, så kan jeg berolige dere med at vi ikke er på skilsmissens rand. Hilsen oss i nummer 3."

Etter å ha gått med fyrstikker i øya i hele går, var jeg rimelig klar for en date med Jon Blund når klokka var halv ti i går kveld. Daten måtte imidlertid avlyses, eller hvertfall utsettes litt. Når jeg entret soverommet, ikledd pysjamas, unngikk jeg akkurat å legge meg i kattetiss. Synderen? Soodus. Syns du å ha lest dette før? Det stemmer! Vi har ingen forklaring på hvorfor, han gjør egentlig aldri slikt, men vi vet at det ikke er Selma. Ingen pus gjør soveplassen sin til toalett. Uansett årsak var det ikke så mye å få gjort med saken, annet enn å ta av sengetøy og overmadrass og få vasket det hele. Drømmejobben en mandagskveld! Hell i uhell, så oppdaget vi det med én gang, så alt blir forhåpentligvis helt som nytt, bare det blir tørt.

Ikke der du ønsker å finne dyna og overmadrassen ved leggetid...

Med soverommet midlertidig ute av drift, måtte vi finne oss andre steder å sove i natt. Min kjære, som skulle opp klokken fem, fikk gjestesenga, mens jeg selv lå på sofaen i stua. Vi er dessverre ikke så heldige at vi bor alene i dette gamle huset, så sofaen var mitt førstevalg uansett da stua er husets mest behagelige rom, men jeg fant frem to gamle kjenninger, Dino og Dinajohanne, for litt selskap. Da ble det ikke fullt så skummelt å sove alene, liksom (helt voksen er jeg nok ikke ennå!).

Just for the record, så er Sesam Stasjon reservesengetøy her i huset, ikke noe vi bruker sånn ellers.

Skjønt sove og sove, så mye søvn ble det vel egentlig ikke i natt; sofaen er ikke så forbaska god å sove på. Når klokka ringte i dagtidlig, var jeg helt ør i hodet og kroppen mørbanka, så siden det var lyst (ikke så skummelt da, skjønner dere) og mannen allerede var dratt på jobb, tuslet jeg inn på gjesterommet og lot fysikk være fysikk. "MÅ... SOVE... NÅ!!!" Og jammen hjalp det ikke med noen timer ekstra søvn. Resten av dagen får vel brukes på å vakse og tørke sengetøy...


Ha en fin tirsdag i vintersola!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails