Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 19. januar 2010

Tilgi meg alle mine synder

Så skjedde det igjen, det som absolutt ikke skulle skje. Jeg lider under ettervirkningene av desembers shoppeorgie, og i går ble jeg offer for nok et anfall av hva som kanskje kan klassifiseres som abstinens. Jeg syndet mot både mann og bankkonto, og jeg vet neimen ikke hva som er verst. I motsetning til de fleste andre, er jeg gift med en svært oppmerksom mann - han ser kanskje ikke alltid om jeg har skiftet gardiner, men han ser fort om de er nyinnkjøpte eller ei. I går skulle vi bare en liten tur ut til lunsj, men kantina hadde nok vært et langt billigere alternativ.

God pedagogikk tilsier at man alltid skal ta det positive først, så, for å lette på min egen samvittighet, følger jeg det rådet og forteller først at jeg foretok et fornuftsinnkjøp i går også: pyrisept!

No more vodka for me, please.

Også var det resten av syndene, da:

Til jul fikk vi denne flotte Nespressomaskinen,



men vi kan jo ikke ha Nespressomaskin, og drikke espresso uten skikkelige espressokopper! Det går jo ikke an? Jeg har vært på utikk siden jul etter noen fine kopper, og i dag fant jeg dem. Åhlèns var stedet.





Jeg betalte 174kr for seks kopper, og det var ikke så galt til å være så ille. Lar seg nok forsvare i heimen!

Så, nå er alt klart for en moderne kaffetår.


Dessuten har "Milla" dilla...


... på servietter. Disse var så festlige, og siden det nærmer seg bursdag, havnet de etter kort betenkningstid i handlekurven min.

Og så gjorde fornuften for én gangs skyld noe fornuftig, og sa STOPP mens leken ennå var god!
Related Posts with Thumbnails