Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 4. mars 2015

Vår - for første gang

I går var det altså bare et så fantastisk vårvær her vi bor, at Ålle Bålle og jeg ikke så noen annen utvei enn - nettopp: Ut!

Det var åtte plussgrader og strålende solskinn, så vi var klin gærne og droppet fleecen under parkdressen. Det tror jeg nok også Bålle satte pris på, som fikk bevege seg litt friere uten alle disse bedrøvelige klærne han bruker å bli så sinna på. 


Og tenk - han fikk for første gang i går virkelig oppleve naturen
 Ikke bare som en slapp pudding plassert i et soltelt på fjellet nede ved elva, eller på en skinnfell borti et lyngkratt. Nei, i går fikk han være ute på ordentlig. Kjenne og føle og ta på og smake på. Vi varmet opp i huska før han fikk slippe ned på bakken. Han var litt skeptisk sånn med én gang kanskje, men det tok ikke mange minuttene før han føk avgårde på alle fire etter pusen, på vei opp i skauen. (Jada, de kom hjem før det ble mørkt.)


Så deilig det må ha vært? Som på et blunk, ble verden plutselig mye, mye større. Ingen lukkede dører, ingen stengsler; bare en verden som ligger der for dine føtter knær. Alt ligger der, klart til å oppleves på egenhånd for aller første gang. Ikke rart Bålle Trålle'n kosa seg.


Det gjorde jeg også. Sola som varmet (og brant nesetippen min), luktene av vårklar jord, fuglene som kvitret, grønne spirer som åpenbarte seg under halvråttent løv fra i fjor... Det er på slike dager jeg virkelig trekker pusten dypt og lar den klare lufta fylle meg mens jeg tenker at jammen! Jammen er jeg heldig som får bo akkurat her. Så friskt og åpent, men samtidig så lukket og skjermet. Her får skjønnheten være i fred. Jeg elsker det. Jeg er hjemme!


Om noen små timer setter Busteliten og jeg kursen mot Oslo. Det føles litt absurd å dra fra den fine våren her på landet, men det er bare frem til i morgen kveld. I natt skal vi kræsje på sofaen til tante (noe Busteliten ennå ikke vet), og i morgen skal vi kose oss med teater og kafé og det som måtte falle oss inn. Vi gleder oss veldig! Har du noen forslag til hva en tre år gammel kæll og mamma'n hans bør finne på eller se i Oslo de få timene vi er der, så tips oss gjerne.

Og du? Ha en fin dag! 

 

2 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ HERLEG!

OG SÅ FÅ LOV Å PUSTE I DET FRI :-)

GOD OSLO TUR!!

en familie - en inntekt sa...

Så utrolig herlig å få være ute! Vi gleder oss til mange fine vårdager. Håper i allefall vi får det.
Utrolig festlig blogg forresten :)

Related Posts with Thumbnails