Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 16. april 2013

Når man baker...

... er det et par ting man bør huske på. 

Blant annet bør man sjekke at man har nok ingredienser til å doble oppskriften. Gjær er et eksempel på en slik ingrediens. 


Uansett syn, bør man også lese gjennom hele oppskriften før oppstart. Gjærbakst har ikke bare én fremgangsmåte (totalt nytt for meg, men det er altså fakta).


Når forannevnte viser seg, gjelder det å grave frem grunnkunnskapene man har om gjærbakst, og å gjøre det beste ut av det. Det fungerte tydeligvis temmelig greit, for Bustemannen ble blid som smør så snart han kom inn døra i går ettermiddag.


Så får vi se om ikke vi får prøvd oppskrifta slik den egentlig skal være, en dag jeg har litt mer gjær på lager. Også tror jeg kanskje at jeg snart skal finne frem speilreflekskameraet igjen. Sånt selvskryt vil trolig nå lenger dersom bildekvaliteten underbygger øvrige påstander. (Er du likevel interessert i lavkvalitetsbilder fra hverdagen vår, så følg meg gjerne på Instagram.)

En god del av baksten gikk rett i magan, mens det resterende av de rundt regnet syvogseksti kanelsnurrtingene gikk rett i fryser'n. Kaffegjestene kan bare komme!

For spesielt interesserte: Kakeboks kjøpt på Åhlèns, duk på Kid, perlesukker på Maximat og øvrige ingredienser fra nærmeste dagligvarebutikk.

Ha en fin dag alle dere fineste finingene der ute - vi blogges!


 

3 kommentarer:

Florisa sa...

hehe herlig! Gjær er lurt å huske ja, takk for tips ;)

Pepperkakefjellet sa...

Eg trudde eg skulle vere heime med sjukt barn i dag og hadde tenkt å bake kanel-i-svingane, men den gang ei. Nam! Skjønner at mannen vart glad:)

siri ore elle sa...

Ser kjempegod ut!! Kanelboller er en av mine favoritter!
Siri

Related Posts with Thumbnails