Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 30. april 2013

En bursdag, en utflukt og bilder. Av kaker.

Jeg har alltid insistert på at hverdagene er min favoritt, men nå er jeg neimen ikke så sikker lenger, altså. Etter å ha vært sykemeldt en måned på grunn av de dustete øynene mine, så ringte i går morges vekkerklokka atter klokka nullfemnullnull og da var det ingen bønn. At vekkerklokka ringte, skal jeg selvsagt være glad for, for det betyr jo at jeg er sånn noenlunde bra igjen, men det var i grunn liten trøst da jeg gned trøtten ut av øynene mens regnet hamret på ruta. Men, la oss prate om noe hyggelig, hæ?

Charlotte Russe, made from scratch.
Følg med i neste innlegg for "behind the scenes", 
mannete kommentarer garanteres.

I går hadde Bustemannen bursdag. Tjuesyv hele år. På lørdag ble han feiret med brask og barm, pølsefest og masse kaker. Midtpunktet ble han dog ikke, med en liten kæll på ett og et halvt som rula festen, men det tror jeg bursdagsbarnet syntes at var helt greit. 

Kakebord slæsj husmoras skrytebord. 

Som et alternativ til "vanlig" bursdagsgave, ønsket Bustemannen veldig gjerne at vi skulle dra til Liseberg sammen i stedet, og et bursdagsbarn får jo selvsagt hva et bursdagsbarn ønsker, så søndag formiddag satte vi kursen mot Göteborg. Vi hadde ikke kommet lenger enn Strömstad, da vi hørte et BURP! fra baksetet. Bustemannen og jeg bare tittet på hverandre, og den ene kunne se hva den andre tenkte: "Å nei! Ikke nå igjeeeen!". Vi kom oss av E6, fikk tørka opp, sjekka allmenntilstanden på spymaskinen, og konklusjonen var heldigvis at han "bare" var bilsjuk. En halv pakke Marie-kjeks, og vips så var det kurert. En ny runde med omgangssyke nå, tror jeg seriøst hadde tatt knekken på oss, altså! 

Ser dere godt etter, ser dere at det sitter en liten kæll inni bilen.

Spy eller ikke spy, til Liseberg kom vi oss, og vi hadde det veldig, veldig koselig. Sola skinte, og Busteliten var i sitt ess. Alt vi gjorde, gjorde vi på hans premisser, og han koste seg med karusellkjøring, båttur med mamma og bilkjøring med pappa. Det var mange mennesker å følge med på og mye rart å se, og han glemte helt å være trøtt, enda klokka ble formiddagslur og vel så det. Bustemannen og jeg koste oss også, og alle var enige om at det hadde vært en fin tur som må gjentas om ikke så altfor lenge.

Nå er det tirsdag, og vi lever fortsatt på restene...

Nå er den vesle propellen i seng, og Bustemannen står ute og snekrer rammer til inngangspartiet vårt. Det blir så fint, og han er så flink. Jeg skal få gitt dere en sneak peak en av de nærmeste dagene. Nå skal jeg først og fremst utnytte tiden til å hekle litt; bestemor har bursdag til helgen, og jeg har planene klare for bursdagsgaven.

Har dere hatt en fin helg, da? Gjort noe spennende?  
Og tenk så flaks; det er fri i morra også! 
Kos dorr!

Vi blogges.

 

1 kommentar:

Pia sa...

Litt av et kakebord! Grattis med den unge mannen.

Related Posts with Thumbnails