Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




fredag 29. juni 2012

Våt fredag

Ute plasker regnet mot bakken, og Busteliten og jeg nyter fredagen inne.
Vaskemaskinen surrer og går, Thorbjørn Egner synger på CD, og vi bare koser oss.
Bak oss ligger en fin-fin uke, fylt av gode opplevelser og nye oppdagelser.


I begynnelsen av uka hadde vi besøk fra Estland, og vi fikk noen hyggelige stunder før Busteliten og jeg onsdag formiddag fulgte gjesten vår til bussholdeplassen. Da gikk ferden videre til Bergen for hennes del, mens Busteliten og jeg heller tok en sving ned til båthavna før vi tuslet hjem igjen.


Vi har hatt sol hele uka, og vi har passet på å være mye ute. Busteliten har såvidt fått plaske med føttene sine i elva, buketter med markblomster er plukket og bragt i hus, og en fortsatt vinterblek kropp har fått en anelse brunfarge. 


I går var Busteliten og jeg i gamlebyen sammen med Bustelitens farmor. Der koste vi oss med deilig lunsj, og å titte i de mange fine butikkene. Jeg fant to snekkerbukser som fikk bli med hjem til veslekæll, og jeg gleder meg til han kan ta dem i bruk; de er fine og Busteliten!


I skrivende stund er Busteliten opptatt med å utforske rommet sitt. Han har nemlig lært seg å krabbe i løpet av uka, og nå fyker han som en rakett rundt her på alle fire. Plutselig har verden blitt veldig stor for en liten kæll, og det er mye som må finnes ut av. Ikke minst at diettfôret til pus smaker skikkelig digg (selv om det gir drepende ånde)! 


Å reise seg har han også lært seg, og marsvinburet passer visst perfekt å bruke som hjelpemiddel i den forbindelse. Vi aner at buret også passer til gåvogn, så vi må vel kanskje se å sikre burets beboeres rettigheter til fast bopel, bokstavelig talt. 


Ja, her går det unna, og nå skal vi bare nyte resten av denne våte fredagen. Når Bustemannen kommer hjem i ettermiddag, skal vi dra og bade, og da blir det enda våtere. 
Glede seg!


- Har du mange planer for dagen og helga? -

Med ønske om en god helg fra


 

3 kommentarer:

Marita sa...

Høres ut som en fin uke :)

Her er det også våt fredag, og mens storebror har dratt på hyttetur med farmor og farfar, og pappaen har siste jobbedag før ferien, så har jeg og minstemann tilbragt dagen i sofaen. Hadde glemt hvor kos det er med en baby sovende på brystkassa :)

Ha en finfin helg :)

Anonym sa...

Jeg liker å høre at dere har mye bra å se tilbake på, så mye bra at en regnværsdag betyr mindre! Slik skal det være: Lime fast minnene og hente de fram igjen når dagene ikke er like gode lenger.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Tuuuuuuuuuuuusen takk for koselig kommentar! Jeg vurderer regnvafler her også, men først tror jeg jammen jeg skal ta de to små med ut for å spise middag... Vi får se hva vi finner ut av. Vi koser oss iallefall inne for her er det både tørt, varmt og deilig - men rotete ;)

Og ang port på verandaen. Det er lurt. Her syklet nettopp B ned de tre trinnene fra verandaen. Ikke så lurt, men heldigvis gikk det bra. ♥ Nyt søndagen!

Related Posts with Thumbnails