Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 8. april 2012

Dessert-dilla?

På ett eller annet tidspunkt ble jeg skikkelig husmor og droppet Toro. I hvertfall hva angår kaker og desserter. Jeg har erfart at å lage ting fra bunnen av ikke nødvendigvis behøver ta så mye lenger tid. Nå i påska prøvde jeg meg på en ny dessert, etter en oppskrift jeg fant i et ukeblad forleden. Enkel sjokolademousse var tittelen, og jeg syns den var både vårlig og lettvint. Lyst til å prøve, kanskje? Oppskriften kommer her:


Bryt sjokoladen i små stykker, og bland den med crème fraîche. 
Sett bollen over vannbad, og la den stå så sjokoladen smelter.


Rør inn eggeplomme og appelsinskall.


Fordel moussen i serveringsskåler 
eller ta den over i en serveringsbolle.
La stivne i kjøleskap.

Legg gjerne på appelsinbåter før servering.


Gjort på null tid, og faktisk like enkelt som det høres ut. 
Smaken var det heller ikke noe å si på, og den vil nok bli servert
ved en senere anledning også.

- Har du en enkel dessert som du liker å lage? -


 

8 kommentarer:

Over Regnbuen sa...

Oooh, det ser farlig godt ut!!

Jeg lager r.o.o.m. Gulrotkake, ikke lettvint og raskt, men fantastisk godt!

Shy sa...

Upps! Her ser det som om Toroen har fått konkurranse :)
Dette såg godt ut, og ikkje minst, så såg det veldig enkelt ut!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Aaaaaah, det så farlig godt ut, ja! Min favoritt er Panna Cotta, som er en veldig god basis for tilbehør i form av frukt og bærsauser bla. I fjor laget jeg den med friske jordbær og lime. Skrev om det på bloggen min hvis du vil ha oppskrift!

Ha en fin kveld!

Klem Cathrine :-)

A K sa...

Oi, den ser god ut! Liker når man ikke må drasse fram kjøkkenmaskina hver gang :)

Men nå har vi spist så mye godteri i påska at vi rett og slett er lei søtt og gleder oss til hverdagskost igjen,, men vet jo at søtsuget kommer om ikke mange dagene ;) hehe. Kanskje lage dette neste helg da?!

Var koselig å hilse på i påska, og se busteliten :) si ifra om dere vil treffe meg og lillebølla en dag da!

Hilse mannen!

Villa Wonka sa...

Mmm… det så godt ut! Fikk helt vann i munn jeg nå ;-)

Her i huset har det nesten ikke blitt noe søtt i påsken. Med en husfrue som jobber på godterifabrikken, og glemmer å ta med snop hjem og i tillegg glemmer å handle snop på butikken… ja, det blir det ikke mye påskegodt av. Men plutselig er det hverdag igjen, og da blir det mer enn nok godterismaking på husfrua hvertfall… :-)

Fortsatt god påske!
Klem

sisselastrid sa...

Det såg deilig ut :)
Så flink husmor du er!
Her sviktar det totalt på slike saker...men pytt sann - mamma er veldig god på slikt ;)

Ha ei fortsatt husmortrivelig påske ;)

Klem

Tove sa...

Det så veldig godt ut. Ender ofte med Toro og lignende her og. Denne skal jeg prøve meg på. Elsker sjokolade.
Fin mandag til deg
Klem Tove

Anna sa...

Elsker sjokolademousse!! =)Oppskriften skal prøves ved første og beste anledning, ja sånn bortsett fra appelsinbiten da-liker ikke å kveles midt i desserten-eller hadde vel gjort d FØR æ fikk begynt, nei går for annet frukttilbehør istedenfor.. =D

Related Posts with Thumbnails