Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 14. april 2011

Reisefeber

Da var det torsdag kveld, og avreise nærmer seg med stormskritt. Tross at det så mørkt ut ved disse tider i går, så har skittentøysdunken på forunderlig vis blitt tømt, og koffertene fylt. Ikke velfylte, men fylte. Strengt tatt så er jeg i grunnen litt bekymret, for begge koffertene, også min, er under halvfulle, og koffertlokkene går igjen uten kamp. Og, de er til og med ferdigpakket. Noe er fryktelig, fryktelig galt. 


Selv om jeg gleder meg veldig til ferie, så har jeg litt reisefeber. Slik er det alltid når vi skal ut på tur. Jeg tenker på at jeg kommer til å savne at Selma gjør det trangt i senga nattestid, at Soodus ligger i fanget og koser på kveldstid, og at Truls og Martha småskravler med hverandre og meg fra tidlig morgen til sene kvelden. Men, det går over så fort vi har kommet oss avgårde, og gleden blir desto større ved å komme hjem igjen.  


Jeg dobbeltsjekker og trippelsjekker både skrevne og memorerte huskelister, og tror jeg har alt under kontroll. Flyskrekken inkludert. Jeg har de siste to ukene fått healing mot lidelsen, og føler meg sikker på at jeg får en fin flytur. Jeg har forsøkt det samme tidligere med stor suksess, og Busteliten i magen er dessuten en ekstra motivator for å beholde sinnsroen den lille timen vi er i lufta. 


Laptopen og kameraet blir selvsagt med på turen, og forutsatt at jeg får logget meg inn på Blogger via offentlige nettverk, så blir det forhåpentligvis noen oppdateringer underveis. Hvorfra spurte du? Helgen skal tilbringes i Tallinn, før vi setter kursen mot Tartu, 18 mil sør for hovedstaden, på mandag. Jeg gleder meg som et lite barn til å se igjen kjente og kjære steder, tilbringe tid med våre fantastiske estiske venner, spise god mat, shoppe, henge på café og være sammen med den flotte Bustemannen min. Jeg har dessuten insistert på en spabehandling eller to, så dette blir nok en flott uke. 

Morgendagens lunsj blir inntatt på Pizza Americana.
Fast rutine.

Nå skal jeg gjøre i stand siste rest, før vi inntar feriemodus for alvor.
Ha en superduper god kveld folkens, 
og frem til vi blogges igjen - en fantastisk god påske!  

Busteklem fra


 

Vil du lese mer om "vårt" Estland, kan du jo trykke her.

5 kommentarer:

Frøydis sa...

Tallin er fantastisk :-) Vært der 2 ganger og vil tilbake :-)
Kos deg masse, er sikker på at flyturen går helt topp! Healing hjelper utrolig!!

Håper du sover godt i natt da og klem fra meg :-))

Tove sa...

Hei hei
Ønsker dere en riktig så flott tur. Er litt misunnelig her.
Hm...tror jammen dere skal bli tre har jeg forstått det riktig? Så koselig, gratulerer så masse.
Klem Tove

Pia sa...

Ha en riktig fin tur!

Anne sa...

Kos dere masse på tur og riktig god påske!!
Påskeklem fra naboen

Elisabeth, innerst i veien sa...

God tur og ha en riktig fin påske!

Related Posts with Thumbnails