Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




fredag 19. november 2010

Jeg har en spire i magen...

... og tilbragte derfor hele torsdagen på konferanse. Kvinner som våger, var temaet, og det hele var i regi av Kvinnovasjon. Forvirret?

La meg forklare: Som student ved Høgskolen i Østfold, fikk jeg tilbud om å få én av ti gratisplasser til årets Kvinnovasjonskonferanse. En konferanse hovedsakelig beregnet på "kvinnelige etablerere, kvinner som ønsker og bli det, kvinnelige ledere og eiere av bedrifter". Dette var et tilbud jeg følte at jeg ikke kunne si nei til, så jeg tok med meg den vesle gründerspiren i magen, og begav meg ut i en eventyrlig dag.


Blant foreleserne var den mye medieomtalte Trine Grung og Silje Vallestad, kvinnen bak Bipper. Det var mange interessante mennesker og møte, og gjennom hele dagen fikk vi mange gode råd med på veien.


For mitt vedkommende bød konferansen på mange tankevekkere og kalddusjer. Jeg kjente at gløden for tidligere fagområder kom tilbake for full kraft, og jeg tror at jula må brukes til å sitte litt i tenkeboksen. Skal jeg sitte der som pensjonist og se tilbake på et usigelig kjedelig liv, bare fordi jeg ikke våget og satse som ung? Til syvende og sist er det frykten for å mislykkes som holder meg tilbake fra alt jeg ikke våger, men hva vil det egentlig si å mislykkes?

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Ellers lever livet sin vante gang i Bustehjemmet. I skrivende stund sitter jeg og psyker meg opp til å finne frem symaskinen for og sy nye kjøkkengardiner til jul. Kjøkkenet har fått såpass stor ansiktsløftning gjennom året som har gått, så de gamle gardinene vil rett og slett ikke passe inn lenger. Senere i dag skal vi besøke min kjære stemor som fyller år i dag: Gratulerer med dagen, du alle tiders bonusmor!

Jeg ser at det har dukket opp et par nye følgere i løpet av uka også, og hjertelig velkommen skal dere være. Jeg syns det er så stas når noen finner Bustebloggen følgerverdig.

Har du forresten husket og melde deg på Bloggtreff?


Men, det var de gardinene, da. Måtte alle himmelens skytsengler være med meg for og beskytte både meg selv og symaskinen fra min potensielle vrede.
Jeg får ta frem gårsdagens lærdom om at man må ha troen på seg selv, også går det vel bra?

Ha en strålende helg!

 
, forvirret.

7 kommentarer:

Elin sa...

Hehe..jeg trodde du skulle ha barn jeg...;)

Lykke til med gardinene dine;)

Ha en flott dag;)

Klem Ea

Camilla sa...

Sier det samme som Elin, du vet å lokke lesere ;)

Lykke til med gardinprosjektet. Jeg har hverken tålmodighet eller venn nok med symaskinen til å fått gjort noe sånt.

God helg!

RoseSommer sa...

Så artig det måtte være høre på de to damene. Har jo fått dem med meg på TV, (- og Grung i ALLLLLLLE medier, egentlig!!), men det blir nok noe annet å høre dem holde et skikkelig foredrag.
Og du er redd for å mislykkes?? Det vil du sikkert gjøre, men bare litt av tiden.
Jeg kjenner en fyr som har fått til mye rundt seg de siste 30 årene, og har skapt både arbeidsplasser og penger for seg selv og familien i banken.
Men underveis har han gjort tabber, feilvudert og tapt noe av sin innsats. Men bare noen ganger. Resten har vært svært vellykket. Slitsomt til tider har vi forstått, men sikkert helt nødvendig for et menneske som vil få ting til å skje og vokse rundt seg.
Lykke til! Du får sikkert til noe artig, uansett størrelse, berømmelse og pengegevinst.
(Og nå snakker jeg ikke om syprosjektene dine, altså!)

Pia sa...

Spent på hva slags pråsjekt du har i tankene...
God helg!

Jijji sa...

Synes du skal la spiren få vokse! Dumt å angre på alt man ikke gjorde.... Go for it! -Og masse lykke til på veien!

Klem fra Jijji

Trine Grung sa...

Så flott blogg du hadde...virkelig! Og bra at konferansen gjorde noe med deg.....det gjorde den for meg og selvom det var en kort visitt.
Dama etter meg fra Optimal assistande satte i gang mine tanker....ha en fin lørdag!

InstatreffNorge sa...

Åh så spennende, der skulle jeg gjerne ha vært:):)

(må innrømme at jeg trodde du var gravid da jeg så overskriften;))

Jeg er akkurat prikk lik deg i tankene, kjenner meg så igjen! Er bare redd for å mislykkes, ellers hadde jeg starta for lengst. men nå har jeg snakka om det i flere år, og fått grønt lys fra de rundt meg, så skal sjekke ut et lokale til uka;) Orker ikke angre når jeg blir gammel..

Jeg skal ringe ho dama ang treff imorra jeg, håper vi kan være i kafeen hennes:)

Klem

Related Posts with Thumbnails