Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 1. april 2010

Ja, særlig! Aprilsnarr!

"Hei, jeg er på vei hjem, jeg." Klokka var 07.30 og det var mannen som ringte hjem.
"Javel...?" svarte jeg nokså uinteressert. Det var 1.april og som hele familiens lettlurte fjols, har jeg lært meg til å være nokså årvåken denne dagen.
"Ja, jeg har falt ned fra taket og slått meg skjønner du", fortsatte mannen (han er tømrer).
"Ja, det har du helt sikkert (dust). Jeg vet at det er 1.april i dag, så den går jeg ikke på, du!" svarte jeg lettere irritert. Jeg var på vei i dusjen og hadde det nokså travelt for å rekke skolen.
"Bare vent og se du, så kommer jeg hjem", sa han i en bedrevitende tone.

Jeg hadde akkurat kommet ut av dusjen da jeg hørte bildur på gårdstunet ute. "What the....?" Bukse, BH og håndkleturban var antrekket, så jeg kastet på meg en cardigan og gikk ut på trappa. Ut av førersetet kom min manns kollega, og jeg tenkte at det var da voldsomt så langt de trakk denne spøken.
"Det er greit nå, jeg går ikke på!" Jeg kjente jeg ble mer og mer oppgitt. De måtte da skjønne at jeg hadde det travelt? Mannfolk!
"Jammen det er seriøst, liksom", sa kollegaen, "vi kødder ikke".
"Nei, sikkert ikke!" Nå var jeg virkelig irritert. "Dette tror jeg ikke før jeg får se et ekte kjøttsår!" bjeffet jeg og var på vei til å gå inn igjen. (For de som måtte synes at jeg var uforskammet mot min manns kollega, må jeg forte meg å fortelle at vi kjenner hverandre godt, og han og samboeren hans er et godt vennepar av oss.) I det jeg var på vei inn, kom min mann hoppende ut av passasjersetet, men buksa trædd godt oppover kneet, og begynte å hinke mot trappa.
"Greit, greit, greit! Nå kan dere dra! Dere er ikke noe morsomme lenger!"
"Jammen se her, da", sa mannen min, og viste meg benet sitt. Ops!

Det kjøttsåret jeg så gjerne ville se, det fikk jeg se. Ikke ble det noe skole den dagen, heller. Jeg var følgesvenn både til lege og røntgen. Mannen hadde virkelig falt ned fra taket - tre, fire meter rett ned. Han hadde drevet med sikringsarbeide, ironisk nok, også hadde det gått galt. Det var ingen aprilsnarr i det hele tatt! Samvittigheten min var beksvart den uka han var sykemeldt, og det fikk min kjære lov til å utnytte.

Historien over er to år gammel, og i dag er det 1.april igjen. Jeg skal ikke la meg lure! Jeg har ører og øyne åpne, og er superskeptisk til alt og alle.

Har du blitt lurt i dag? Eller en annen gang? Fortell, da!  

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails