Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




fredag 5. mars 2010

Hjertevarme

I går presenterte jeg dere for de avskårne blomstene mine, i dag tenkte jeg å vise frem det flotte eføyhjertet jeg fikk til bursdagen min av stesøster og hennes kjære. Jeg har dessverre ikke noe særlig godt lag med eføy, men jeg håper at jeg klarer å holde denne i live en god stund fremover. Det er i og for seg ikke jeg som kverker eføyene her i huset heller, det er lusa. Bladlusa. Den har tydeligvis en dragning mot mitt hjem hver gang jeg har eføy, og da forsyner den seg riktig så godt. Grønnsåpe er oppskrytt, og marihønefarm er jeg litt i tvil om er etisk forsvarlig. Forslag til bekjempelse mottas med takk!

Eføy er i grunnen ganske stilige planter, syns jeg. Å kalle den blomst ville vel være å blande definisjoner? Siden de er så formbare, kan de jo bli de vakreste kunsverk, og i likhet med denne skjønnheten vokser også eføyen raskt. Me like! Siden eføyen heller ikke skal ha for mye vann, så er den dessuten ypperlig for en nybegynnerhusmor som meg (så får det heller være at jeg ikke har klart å bekjempe bladlusa så langt). Eføyen vil ikke ha for høye temperaturer, eller for mye sol, så derfor har hjertet mitt fått plass på kjøkkenbenken. Kjøkkenet er husets kaldeste rom, så det burde være midt i blinken for eføyen, også kan den gi oss litt hjertevarme tilbake på kalde vintermorgener når kjøkkenet vårt er på sitt kaldeste.


På sitatkalenderen vår som står på kjøkkenbenken, står det på dagen i dag at
"Tilgivelse er en dør til hjertet som må åpnes fra innsiden, slik at lykke og fred i sinnet kan gå inn."

Ønsker deg og dine en god helg!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails