Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




lørdag 30. januar 2010

Lykken kommer, lykken går, lykken er den Bustenellik får!


"Ikke bruk livet til å lete etter kjærlighet.
Kjærligheten finner deg."
Ukjent

I dag er det fem år siden singlelivet tok slutt. I dag er det fem år siden nyttårsforsettene gikk dritt (det varte nøyaktig tre uker fra jeg bestemte meg for aldri å falle for en gutt igjen, til jeg falt langflat). I dag er det fem år siden min kjære og jeg ble et par. Helt hva livet mitt var fylt med før den dagen for fem år siden, vet jeg ikke, men jeg vet at livet mitt etter den dagen har vært fylt med lykke. Riktignok har det vært mange nedturer i de årene, men utfordringene har vi tatt på strak arm, sammen. Jeg tror på at det finnes én spesiell for oss alle, og jeg tror på at kjærlighet kan inntreffe ved første blikk. Jeg vet at jeg har funnet min spesielle, og jeg ble forelsket ved første øyekast.

Det er lett å glemme hverandre i en hektisk hverdag, fylt med plikter og gjøremål. Det er lett å glemme hvorfor man en gang falt så langflat, og det er lett å glemme hvorfor man fortsatt ligger nede. Etter fem år er det lite som er spennende, og komplimentene sitter ikke så løst lenger. Samtalene er like dype som skittentøysdunken, og spørsmålene dreier seg for det meste om hva vi skal ha til middag og når den skal spises. Likevel, etter fem år kjenner vi hverandre; etter fem år vet vi hva den andre tenker og føler. Etter fem år er kjærligheten dyp og ekte. Etter fem år vet jeg at jeg aldri ville byttet bort livet jeg lever i dag mot det livet jeg levde før. Selvfølgelig skulle jeg gjerne opplevd forelskelsens rus igjen, og at det kilte i magen bare ved tanken på min utkårede, men de følelsene er i grunnen ingenting sammenlignet med den følelsen av trygghet jeg har i dag, og den vissheten om at dette skal vare livet ut. Optimistisk, tenker kanskje du? Mulig det, men jeg har selv valgt å gå inn i et forhold, og da har jeg også valgt konsekvensene; nemlig hardt arbeid!

Jeg er heldig som har en snill mann; han er der for meg alltid, han trøster meg når jeg gråter, og han ler med meg når jeg ler. Han muntrer meg opp, og gir meg troen på meg selv. Han kjenner mine behov, og ser meg. Han elsker meg for den jeg er (og ære være ham for det!), og holder ut med meg i gode og onde dager. Jeg har hatt fem fantastiske år, og uten ham ved min side, hadde jeg aldri kommet meg gjennom de prøvelsene jeg har blitt satt på. Jeg elsker ham, og gleder meg til alle de årene som ligger foran oss. Så, hurra for oss, og hurra for kjærligheten!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails