Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 17. januar 2010

Lørdagskos

Lørdag er dagen for gode middager og slakke TV-kvelder her hjemme hos oss. Vanligvis er det min mann som står for helgemiddagene her i huset siden jeg lager middag på hverdagene, men da han måtte på jobb i går også, ble lørdagskosen mitt ansvar. Vill som jeg er, bestemte jeg meg for å prøve noe nytt, eller, hvertfall en ny variant av noe kjent; gyros. Oppskriften snappet jeg opp på Maximat på fredag:

Gyroskjøtt (som stekes raskt på sterk varme)
Pitabrød
Tzatziki (me love!)
Finhakket rødløk
Salat
Agurk

Enklere kan det nesten ikke bli, og middagen var ferdig på 15 minutter. Det som tok tid, var grønnsakene! Godt smakte det også, så dette gjentas nok i nær fremtid.


Når vi spiser, tenner vi alltid lys her hjemme hos oss; det er jo så koselig! I går spiste vi på kjøkkenet, og i vinduskarmen der har vi to hyggelige geléformer som gjør nytten som telysholdere. Geléformene har vi fått fra oldemors kjøkken.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails