Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 3. desember 2009

Always look at the bright side...

Dagen i dag har vært en av de dagene som man helst ikke skulle stått opp på. Det er ikke det at det har skjedd så veldig mye galt egentlig, det har mer bare vært en generelt dårlig dag. Det startet med at jeg ikke kom meg opp i tide, og når jeg først stod opp var huset isende kaldt (ikke noe TEK 2007 her, nei). Videre var det begravelse til en slektning av min kjære, og begravelser gjør jo sjelden dagen bedre. Deretter var det hjem til et fortsatt iskaldt hus for å lese til morgendagens eksamen i Datateknikk. Og joda, kjære leser, du husker riktig; det var byggingeniør jeg skulle bli, ikke dataingeniør. Jeg har ikke heeelt skjønt greia med å lære seg php-programmering, og når jeg leser om hardware, software, databusser og andre kjøretøy, skjønner jeg enda mindre enn jeg gjorde før. Hva skal nå dette være godt for i mitt fremtidige yrke? Men, selvfølgelig, nå er det jo ingen som helt har klart å fortelle oss hva pensum er, så det er jo ikke sikkert jeg skal kunne det heller! Heldigvis var jeg heldig når Gud delte ut pappaer, så jeg har en snill og forståelsesfull pappa som er sint sammen med meg og muntrer meg opp. Det har han alltid vært flink til! Det må jo bare gå som det går i morra...

Dagen har ikke bare vært en eneste stor nedtur da: jeg har omsider fått fyr i ovnen (og det er ikke selvsagt når det er jeg som er fyrmester), og jeg har vært i fryseren og funnet sjokoladekake. Dessuten har jeg sett på Jul i Svingen og koset meg med kakao. Man må jo bare konstatere, nok en gang, at livet ikke er så verst. Tross alt...

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails