Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 16. november 2011

Lite gjennomtenkt

Det er ikke det at jeg egentlig mangler tid når det gjelder Bustebloggen, det er mer det at... at... at... Faktisk så vet jeg ikke helt, men nå kommer det i hvertfall et nytt innlegg her. Det skulle vært skrevet om mangt og meget, men akkurat i dag blir det en oppfølger til Men gamla var ikke dau. Den gang da, i sommer en gang, øvde jeg jo som besatt på barnesangene, og nå går jeg opp til eksamen opptil flere ganger om dagen. Og ja, jeg lar Busteliten få høre om hottentottneger'n Hoa; jeg har vurdert det dithen at poden neppe utvikler "tendenser" av å høre om en liten fyr med ring på tommeltoa. At han var neger er jo strengt tatt underordnet.

Anyway! Man lærer så lenge man lever, og det gjorde jeg også til gangs forleden dag da Busteliten og jeg var ute og kjørte bil. I bilen har vi en CD (eller faktisk seks, de kom i sånn samleboks) hvor Rolf Just Nilsen og en haug med snørrunger synger gamle (og den gang sikkert nye) barnesanger. 90 % av disse sangene har man jo selv vokst opp med, og man synger ivrig med av lungenes totale kraft (at barnet i baksetet allerede sover, spiller ingen trille). Noen sanger har jo også tilhørende bevegelser, og å synge disse sangene uten å gjøre bevegelsene, blir jo litt som å... som å... som å sykle uten å tråkke med pedalene. Bevegelsene kommer liksom helt av seg selv, på en måte. 

Sånn er det også med den sangen hvor man hilser på alle fingrene. Husker dere den? "Tommelfinger, tommelfinger, hvor er du?" Også titter tommelfingeren frem og forteller hvor den er. Enkle og greie bevegelser som ikke krever sånn altfor mye, og de går fint an å kombinere med bilkjøring. Helt til... man kommer til langefingeren! For hva gjorde Bustenelliken tror dere? Hun som insisterer på at hun ikke er rammet av ammetåke? (Pinlig nok er jeg redd ammetåke eller ikke ammetåke er helt uvesentlig i dette tilfellet, da det desverre er bare så altfor typisk meg.) Joda, hun satt der bak rattet, hun, mens hun gaulet fornøyd i vei "Langemann, langemann, hvor er du? Her er jeg! Her er jeg! God dag, god dag, god dag!" og viftet rundt med langemannen, godt synlig for alle møtende.

På en skala fra, la oss si, en til ti, hvor smart syns dere det er når man er ute og kjører bil? Og møter andre bilister og gamle kroker med rullator? Ikke sånn spesielt smart, kanskje? Møtende bilister tenkte neppe på at jeg satt der og sang for den fire uker gamle, sovende babyen min. Det var jo det jeg gjorde, men det kunne jo ikke de vite! Og det tenkte jo ikke jeg på heller, før jeg kom til ringfinger'n og skaden allerede var skjedd. Da var det bare å melde seg ut av barnekoret til Rolf Just Nilsen asap, og finne noen tryggere barnesanger. Uten tilhørende bevegelser.

Per nu har jeg hatt Hare Hopp på hjernen siden lunsj. Jeg er rimelig lei, men det driter vel den harapusen fullstendig i. Det virker i alle fall slik. Bilder skulle det selvsagt vært til dette innlegget, men minnekortet på kameraet er fullt, så frem til én av oss (Bustemannen eller undertegnede) gidder og tømme det, så forblir det illustratomt (er det et ord? Ikke? Vel, nå er det!) her på Bustebloggen. Sånn for syns skyld og påminnelsens skyld, så kan vi jo lime inn dette:


Og klikker du på det, kan du melde deg på give awayen dersom du ikke allerede har gjort det. Den observante ser at sommerheaderen fortsatt pryder toppen her, og det skal den få lov til å gjøre halvannen uke til. Da er det jo jul, og da er sommer'n definitivt over. Forhåpentligvis stikker jeg innom her med noe mer svada før den tid, men frem til dess håper jeg at alle har det bra. Og velkommen til nye følgere; ille stas at dere har lagt dere til!

Vi blogges!


11 kommentarer:

Pia sa...

Ha ha, ler både av bannefingeren din her, og den stokk dumme kommentaren inne hos meg;)

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig! Da jeg lærte den sangen om fingrene, var det ikke stygt å vise langfingeren. Det er noe som har kommet med åra. Sammen med at det ikke er lov til å si at pappaen til Pippi var negerkonge og at det ikke er lov å synge om Hottentotter. For ikke å snakke om at jomfru Maria ikke er jomfru lenger. Jo forresten, det sto i lokalavisa her at ho er allikevel. For en gal, gal verden ;)
Hils Busteliten og fortsett med synging!

Manne's hverdag sa...

Hi, hi - sitter her og flirer for meg selv. Morsomt innlegg - herlig skrevet.

Klem :)

Shy sa...

Haha! Du er god! Du har vel gått på butikken med gulpeklut på skuldra også? ;) i såfall er du ikkje den fyrste :)

Mona Christin sa...

Jammen har du mye på hjertet, men godt å få rablet det ned. Du er god på å underholde. Hihi.

Kos deg med bustebabyen.

Klem Mona C

sisselastrid sa...

Hahaha!!!

Du skrive utrulig godt :))) og eg syns eg ser deg der du sitte å vise fingeren til alle du møter ;)

Kos deg med Busteliten du og syng dei sangane du vil synge :)

Håpe puta og presangen kom fram til deg.

Klem

Elin sa...

hehehehe hehehehe herlig! :-D

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, synes jeg ser det for meg.

Siven sa...

Hehehehe, en må jo le litt av det der da... :D

Lurer på hvor lenge de motkommende bilistene lurte på hva i alleverden de hadde gjort galt. :D

Alt for kropp og sjel sa...

Nå fikk jeg meg en skikkelig god latter :-)
Du skriver bare så vanvittig bra.

Anonym sa...

Herlig, den der! :)
Gratulerer så mye med Busteliten, Har ikke vært innom deg på en stund, men skjønner at dere har det bra med den lille! :o))
Mette C

Related Posts with Thumbnails