Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 15. januar 2012

En FANTASTISK dag

Det er sent søndag kveld, og en fantastisk dag er ved veis ende. Det er stille og rolig i huset; Bustemannen har krøpet under dyna, mens jeg sitter oppe og venter på at veslegutt skal få dagens siste skvett med mjølk.

Det har vært en stor dag for den lille familien vår i dag, og Busteliten har stått i begivenhetenes sentrum som dåpsbarn. I en ubeskrivelig flott dåpskjole har han blitt døpt i den lille kirken der jeg selv ble døpt for snart et kvart århundre siden. Busteliten holdt seg forholdsvis rolig under gudstjenesten, men som presten så fint sa det da selve dåpshandlingen var vel overstått: "Det er godt å høre at det er liv i dem når de får vann over seg (...)." 


Etter en flott gudstjeneste, dro vi hjem til bestemor og bestefar for å feire go'gutten vår. Jeg var litt bekymret for at det skulle bli for lite mat, men her har vi koldtbord til minst et dåpsselskap til! Jeg håper og tror at ingen gikk sultne til sengs i kveld. Kaker er det også mer enn nok av, så vi skal nok være gode og mette noen dager til. Jeg vil tippe at det er noen tømrerkolleger som blir ekstra glade i Bustemannen på tirsdag når han kommer på jobb. 


Festen ble akkurat så fin som vi hadde håpet, og nesten enda litt finere enn det også. Bestemor og jeg hadde satt av hjørnet på skjenken til gavebord, men endte med å bruke hele; den lille kællen har fått utrolig mange flotte gaver. Bustemannen og jeg er helt overveldet! Gjestene pratet og koste seg hele dagen så vidt vi kunne forstå, og det føltes plutselig veldig stille i stuene da alle hadde takket for seg. 


Opprydningen ble vi enige om å spare til i morgen, og da skal vi også besøke Bustelitens tippoldemor. Med sine snart 94 år, orket hun ikke delta på festen i dag, men vi tar med oss både mat- og kakerester i morgen, og tar en minifest hos henne. Jeg gleder meg dessuten veldig til å høre hva hun synes om dåpskjolen, for den kan nemlig hun ta mye av æren for. 


Med mindre det ikke blir ville protester, kommer de neste innleggene her på Bustebloggen til å handle om dåp. Jeg har mye jeg har lyst til å vise dere, av både dåpskjole, blomster, bordkort, borddekking, og overraskelser. Det har vært utrolig morsomt å stelle i stand til dette selskapet, og jeg er veldig, veldig fornøyd med at alt ble slik jeg hadde tenkt meg. Nå er det imidlertid tid for kveldsmat for nevnte dåpsbarn. Jeg ønsker alle som titter innom en fantastisk fin uke, og til alle mine nye følgere: VELKOMMEN! Ille koselig at dere har lyst til å følge meg videre - det setter jeg pris på.

Busteklem fra


 

PS! Tusen takk for et fantastisk bloggtreff i går, til dere som var der. Jeg storkoste meg, og det var hyggelig å treffe (for meg) både kjente og ukjente bloggere. Med hjem fikk jeg en stor goodiebag, og jammen vant jeg ikke abonnement på BoligDrøm også. Et fantastisk arrangement, som jeg håper det blir reprise av neste år!    

11 kommentarer:

RoseSommer sa...

Så koselig! Gleder oss til bilder.

Størstepia sa...

Så flott at dagen ble vellykket! Gleder meg til å se bilder!!;)

Tusen takk for i går, det var veldig koselig å møte deg;)! Håper ikke det blir lenge til neste treff her nede!!;)

Klem fra størstepia

Mona Christin sa...

Hei.

Så koselig med barnedåp og hyggelig å samle familien.

Og det var hyggelig å hilse på deg på treffet. Rakk ikke å prate så ille men... Blir flere treff vettu.

Klem MC

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så koselig! Og maten, man tror alltid det kan bli litt lite og det viser seg alltid å være heeelt feil. :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Gratulerer så mye med barnedåpen og det vesle Busternelik-barnet store dag! Det høres ut som alt var vellykket, og jeg gleder meg til å høre mer om det fremover! Bilder, mange bilder vil vi ha!

Klem Cathrine :-)

Anette sa...

takk for forigårs! :) kjempe hyggelig å møte deg også :) og gratulerer med vell overstått dåp.. :) jeg ble imponert når du fortalte du skulle ha dåp dagen etter.. :)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Gratulerer med vel overstått dåp :) *♥*

Mormorfarmor Inger sa...

Gratulerer til Busteliten!!!
Høres ut som en fantastisk fin barnedåp!
Sikker på at navnet hans er kjempefint også :)

Shy sa...

Gratulerer med overstått.
Maten er alltid ei bekymring, men det vert alltid rikeleg :)

Monica fra Moxas Univers sa...

Verdens nusseligste små dåpssko :)Er alltid så morsomt med dåp og sånn.. men alltid deilig at det er over og.. (syntes jeg da..)

Klart jeg gjerne vil komme til deg en tur :) Det hadde vært koselig å møte gjengen! Eneste laberet mitt er at mannen jobber skift og vi aldri har barnevakt. Men så sant moxamannen er hjemme så kommer jeg :) Trenger å komme meg ut av huset litt :) Har titta på bilder fra bloggtreffet, og det så jo så innmari koselig ut! Beundrer deg at du klarte å være med på treffet samtidig som du arrangerte dåp ;)

Klem fra Monica

Unknown sa...

Gratulerer med vel overstått dåp. :-)
Takk for en hyggelig kveld på lørdag. Fikk så vidt hilst på deg ;-) Gøy å se damene bak bloggene.

Klem Ellen

Related Posts with Thumbnails