Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 17. januar 2012

Dåp: Invitasjoner

Intet selskap uten gjester, og siden jeg syns det er litt moro å lage kort, tok jeg sjansen på at jeg ville komme i mål med å lage de elleve invitasjonene selv. Så snart vi hadde fastsatt tid og sted for barnedåpen, la jeg turen til Panduro. Der kjøpte jeg ulike typer kartong, satinband, og litt forskjellig dilldall til å stæsje med. En uforklarlig forkjærlighet til både knapper og ugler, avgjorde vel i grunnen detaljene. Knappene skal dere få se mer til siden også.


Med god hjelp av Bustemannen, to saueskinn og et lite samarbeidsvillig dåpsbarn, ble det også en personlig vri på invitasjonene. Å ta bilde av sprellende babyføtter, samtidig som man forsøker å holde humøret på modellen oppe, er en krevende sak for en amatør! Men, vi fikk da til et bra bilde til slutt. Ett brukbart bilde av omtrent hundre er da ikke verst?


Jeg kom i mål, og like før jul kunne vi dele ut invitasjoner til besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler, faddere og attpåtil en tippoldemor! Jeg passet også på å lage en ekstra invitasjon til Bustefamilien, for det kan jo være moro og ha til siden.


På innsiden har jeg brukt grå kartong som jeg har brettet dobbelt om det grå satinbandet og limt sammen. På den har jeg skrevet selve invitasjonen. For å skape en viss 3D-effekt mellom de ulike kartongene, har jeg brukt små limputer. Og i stedet for å bruke vanlig lim der det har vært nødvendig, har jeg brukt slike små dobbeltsidige klistremerker man bruker til å feste fotos i album. På den måten har jeg fått det til å sitte jevnt og pent, uten masse bukler.


Jeg hadde rikelig med restematerialer, og senere har jeg tenkt til å vise dere hvordan jeg har tatt dem med meg videre i forberedelsene for å skape en helhet. Det gjelder ikke minst de nevnte knappene. Har dere lyst til å se mer?




som ønsker velkommen til alle nye følgere. Følgertallet stiger for hver gang jeg er innom bloggen, og det er ille moro å se. Hjertelig velkommen skal dere være!

13 kommentarer:

Åshild sa...

Nydelig!

Og - jeg trenger litt mer detaljer om innsiden. Men det kommer vel?

Her planlegges de siste detaljene på bryllupsinvitasjoner (datteren).

Hildes Scrappeunivers sa...

Kjempefine! Har akkurat ryddet litt i scrappesakene, så kjenner at scrappelysten kommer sigende innover!

Ha en fin fin dag!

Klem

Fru Andersen sa...

Så flotte invitasjoner! Og nydelig bilde av føttene til busteliten, jeg MÅ ta slikt bilde av lillebrors føtter før de blir FOR store lizzm;-)

Så bra dagen gikk fint!

Tirsdagsklem til deg!

Noatunfrua sa...

Så utrolig nydelig invitasjon! Jeg gikk for ferdigkjøpt :p Vil gjerne se mer! Trenger inspirasjooooon!

Klem!

Alexia sa...

Du er kjempeflink, nydelig var det!

InstatreffNorge sa...

Tuuusen takk for sist:)
Kjempekos å se deg igjen:):)

Gratulerer med vel overstått:) Så fint at det ble så vellykket:)
Nydelige dåpsinvitasjoner også:)

Skal straks svare deg på FB:)

Klem klem

Lillis verden sa...

Så fine invitasjoner!! Kreativt og flott å bruke eget bilde også :) Håper gjestene setter stor pris på innbydelsene sine :)

verdens heldigste mamma sa...

Hei og håååå !! :))

Mange takk for en trivelig kveld på lørdag !! :)) Jeg storkosa meg der jeg satt, hva med deg ?? Bilturen vi hadde var super koselig den også!! :) Vleidg morro og se deg igjen !! :) Og for en nydelig invitasjon - jeg bøyer meg alltid i støvet for de som lager ting selv :) ære være :)

STOR klem til deg !!

HusmorDronninga sa...

Så fine!
Klar vi vil sjå meir ;)

fryd&forandring sa...

Så flink du er! Slike bilder er jo såå nudelige og da... men ja -vanskelig å ta!

Klem

sisselastrid sa...

Utrulig skjønnt bilde av små babyføte :-) Dei vekse berre so alt for fort...eldstemann har no størrelse 41 i sko - syns ikkje det er so lenge sida dei va like søte og små som busteliten.... Trur dei hadde gjort seg dårlig på eit slikt bilde no :-) :-) :-) vil gjerne sjå meir! Klem

A K sa...

Hei :)

Så fine invitasjoner du har laget! Kan tenke meg det var en fin dag :) dåp er jo så koselig!

Håper vi snart får sett dere igjen og hilse på lillegutt :)

Klem

Huldra sa...

Holdt bloggen din åpen i dag jeg, og har lest og smilt meg gjennom alle innleggene til hit. Herlig koffert med spor lille venn får når han blir gammel nok! Det var virkelig en god idè. :)

Kos dere masse med den lille, og minnene fra forberedelser og i etterkant av dåpen. Likte virkelig den blå tråden med fotspor hele veien. Ikke er du bare kreativ med skriftspråket, men på mange andre måter også. :)

Related Posts with Thumbnails