Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 8. februar 2010

Mandag - igjen

Det sies at uka stort sett bare består av mandager, og det kan jeg vel til dels si meg enig i - det er jo ikke lenge siden det var mandag! Likevel syns jeg det er søndagskvelder det er flest av; helt fra barndommen av har det liksom vært søndagene som har vært de "kjedelige" dagene, men etter at man ble stor nok til å forstå begrepet hverdag fullt ut, er det ingenting man holder mer krampeaktig fast i enn søndagskveldene. Man vil ikke at de skal ta slutt, for når de gjør det, vet man at det er mandag som er "neste stopp".

Hjemme hos oss hadde vi en stille og rolig søndagskveld, fylt med kvalitetstid. Her i huset er det mer kvalitetstid en kvanitetstid i det vi for det meste bare møtes i døra (hvertfall er det slik det føles). Fra fryseboksen fant vi frem noen muffins vi hadde fra tidligere, og fra spillhylla rotet vi frem Scrabble som senere ble avløst av søndagsfilmen på NRK1. En rolig og fin avslutning på en rolig og fin helg. Jeg har vært et par turer på jobb, og lørdagskveld var vi på besøk hos Mammalykkelig og familien hennes - det var kjempekoselig! Ellers har vi bare slappet av foran TV, spist god mat og gjort som vi har villet.


Nå er det altså mandag, og en ny uke ligger for mine føtter. Før det blir søndagskveld igjen, må jeg få gjort en del ting:
  • Gjøre ferdig ukas innleveringer
  • Levere bilen til service
  • Finne en god oppskrift på gode boller - det er jo fastelaven på søndag(På søndag er det også Valentinesday, så da får jeg vel finne på en hyggelig overraskelse til min kjære også?)
  • Lage invitasjoner til "voksenselskapet" i forbindelse med bursdagen min
  • Lade opp til OL som starter på fredag (altså finne en god kombinasjon mellom timeplanen og TV-sendingene)
Tilsynelatende en stille og rolig uke; jeg mistenker at jeg har glemt noe, eller så dukker det opp noe annet. Slik er det alltid. Uansett spiller det ingen rolle; jeg er i godt humør på en mandag, og det er et godt utgangspunkt!

 Ha en fin uke - kos deg med hverdagene!
~ Alle dagene som gikk, ikke visste jeg at det var livet ~

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails