Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 25. februar 2010

I dag har jeg bestilt plass på gamlehjem

Vel, det ble vel strengt tatt med tanken, men vurderte det seriøst et lite øyeblikk i dag. Jeg er tilhenger av middagslister og handlelister (og gjøremålslister, pakkelister, gavelister, gulvlister, taklister, you choose), og i dag var dagen for ukens storhandel. Bryter jeg fartsgrensen pittelitt, så er jeg i Sverige på 20 minutter, og i dag la jeg Nordby for mine føtter. I og for seg ikke noe spesielt med det egentlig, det forekommer ukentlig. Uansett, vanligvis tar jeg med meg noen til å dytte vogn og bære poser (noen - her: mannen), men siden jeg har fri denne uka fikk jeg være både organisator og mann på egen hånd. Noe må man tross alt gjøre på dagtid også, når man helst skulle gjort lekser? Dumt tenkt i grunn, for når bagasjeluka på V50'n må stroppes fast med spennband for ikke å sprette opp igjen etter endt handletur, er det jo selvsagt at dette kunne vært gjort langt billigere dersom en mann hadde vært med! Dessuten kunne jeg spart meg for mye sjokolade hvis noen sterke mannearmer hadde bært de femogtjue bæreposene jeg selv måtte bære (sjokolade gir ekstra krefter?). Svak? Jeg? Hå-nei! Jeg har da NM-gull i roing som motbeviser den påstanden! Eller...? Nåvel, på denne måten kommer jeg aaaaldri til poenget! Eller jo, forresten, eldre mennesker bruker også fryktelig lang tid på å nå poengene sine?

Med all respekt for alle dere som syns at Obs! er helt kurant, og som subber rundt i helsesko med ankelsokker med 20 den i: det er på ingen måte dere jeg ønsker å rakke ned på. Faktisk ønsker jeg ikke rakke ned på noen, i såfall vil det være mine egne fordommer. Ja, for litt skamfull må jeg innrømme at jeg har en del fordommer. Mot H-melk, kjøttpølser og SoloBRUS (ikke den svarte brusen, den gule brusen) for eksempel. Ikke hver for seg, nei, vi snakker om kombinasjonen av disse produktene. Det var denne kombinasjonen som fikk meg til å stanse opp i dag, og som gav meg noen minutters mild depresjon. Solo er kjempegodt, kjøttpølser likeså. H-melk kan jeg styre min begeistring for, men det kan jeg for alt annet enn lettmelk. Uansett, det var når handlekørja inneholdt disse varene, akkompagnert med litt kremfløte og kokesjokolade, at tanken slo meg: dette var da typisk "godt voksen-mat"? Jeg VET jo at slikt ikke er tilfelle, vi handler jo alt foruten om den H-melka (les: fløte) så å si ukentlig, men med en bursdag rett rundt hjørnet er jeg tilsvarende superhormonell (uten at jeg er helt klar over hva som i dette tilfellet erstatter hormonene?), og selv en eske med After Eight får meg til å se en ekstra gang i speilet etter skjegg på hakespissen. Hvor skal dette ende?
Related Posts with Thumbnails