Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 6. januar 2010

Brrrr...!

Jeg er et selverklært vintermenneske, og har ikke for vane å klage over at det er kaldt ute (selv om jeg har gjort det i et tidligere innlegg, men jeg trekker tilbake de klagene, da datidens kulde ikke kan måle seg med nåtidens) , men nå er det vanskelig å la være. Når gradestokken kryper ned mot 20 blå for (for meg) fjerde dagen på rad, begynner jeg å bli litt lei. Disse 20 blå hadde nok vært helt OK, hadde jeg bare hatt et hus som stod til dagens energikrav, men så heldig er jeg ikke:

Dette er på innsiden av verandadøren.
(Ja, det er is du ser.)

Gjennomsnittstemperaturen på mitt kjøkken er noe slikt som 10-12 plussgrader, og det er ikke å foretrekke. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen til et kaldt hus, frister det lite å gå i gang med middag på et enda kaldere kjøkken. Vi har strømovn i fire rom, og vedovnen i stua er rødglødende. Likevel har jeg tre lag med langermet genser, ditto med sokker, samt "hals" og gjerne et skjerf også, når jeg er hjemme. Hva jeg tar på meg når jeg går ut ville bli for mye å ramse opp, men la oss si det slik at jeg legger forfengeligheten til side og bruker sunn fornuft!

For å toppe det hele, har jeg pådratt meg nok en kraftig forkjølelse. Den vil neppe forsvinne før påske med disse temperaturene, men det er bare å bite tenna sammen og holde ut. Man er da nordmann! Likevel: Pappa - jeg skal innrømme at jeg kan forstå hvorfor du vil flytte til syden!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails