Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 17. desember 2009

Hvor er den?

Politikerne skriker og bærer seg over denne globale oppvarmingen, men kan noen vennligst fortelle meg hvor denne "globale oppvarmingen" for tiden befinner seg? Jeg kan garantere deg at den ikke er å finne i mitt nabolag! Her laver snøen ned i store filler, og det er så glatt ute at jeg seriøst vurderer å sette brodder på kattene før de slipper ut om morningen!
I dag kryper kvikksølvet faretruende nær ti minusgrader, og gradestokken inne på kjøkkenet viste 9,8 når jeg spiste frokost i dag. Rene sommervarmen! Nå hører det riktig nok med til historien at huset vårt ikke er særlig godt isolert, og blomsterpotter og katter tjores forsvarlig fast i vinduskarmen så de ikke forsvinner som følge av "trekk". Likvel, når lue er påkrevd under frokosten, blir det litt drøyt. Selv for meg. Ja, for jeg mener på ingen måte å klage over vinteren! Som altmuligrartallergiker og et typisk vinterbarn, ser jeg kun frem til sommeren for å få den overstått, så det er ikke der det ligger. Jeg bare lurer så innmari ille på hvor denne globale oppvarminga er, og når den eventuelt dukker opp? Her fyres det til ovnen blir rødglødene, de elektriske varmeovnene går på høygear og å gå ut på trappa har blitt ekstremsport, nediset som den er. Jeg ser ikke helt greia, liksom...

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails