Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 2. mars 2015

Mange gleder, noen kaker og bittelitt syting

Det har vært stille på Bustebloggen i helga.
Kakebaking, krakilske unger og et bursdagsselskap,
kombinert med streptokokkinfeksjon (igjen!) gjør noe med en, altså. 


Likevel har det vært en fin helg. Hallo! Jeg har fått bursdagsgaver, jo! 
Og kake! Og mengder av kaffe. Til og med på senga har jeg fått servert kaffe i helga. Det er jubelår. Viktigst var det uansett at alle som var invitert i kaffeslabberas, hadde tid til å komme. 

Nærmeste familie trykket seg sammen rundt spisestua i går ettermiddag, mens kakene gled ned på høykant og kaffekanne på kaffekanne fikk påfyll. Innmari trivelig, altså. Busteliten var vel kanskje litt mer tvilende til akkurat dét forresten, for da halvparten av gjestene hadde funnet seg til rette i stua vår og det nok en gang ringte på døra, lurte han fælt på om "må vi ha flere gjester nå?" En gjestmild kar, det der.


Nå venter jeg aller mest på litt skikkelig godvær (og med det menes ikke snø og sludd og regn samtidig) så jeg får testet bursdagsgaven jeg fikk av Bustekællæne mine. Busteliten syntes nemlig at mamma trengte et vaffeljern til bålbruk, og det syns jeg han syntes lurt i. Vi har jo vår egen lille bålplass i skaukanten som er flittig i bruk gjennom bålsesongen, og heretter blir det dessert til pølsemiddagen også.


Uka som nå ligger foran oss har mye spennende å by på. Blant annet skal Busteliten og jeg ha en liten storbyferie. Det kan absolutt bli en utfordring for oss som bor her vi bor. Her er det så skralt med folk og hus, at barnehagen hvor Busteliten går, har lurt på om ikke vi kanskje skulle ta med oss ungen utenbygds litt oftere slik at han ikke blir helt skrekkslagen når barnehagen drar på bytur. Da gir han seg nemlig ende over av alle husene og menneskene og bussene. Vel. Han er i godt selskap.

Det ligger også i planene og gå i gang med å rydde det vi kaller for "låven" her hjemme. Hønsehus har nemlig omsider nådd toppen av prioriteringslista her på Fjellborg, så da må det ryddes plass. Jeg tviler på at gamle salonger, fiskekjelker, mjølkespann og førti år gamle sykler er det miljøet høner trives best i? Det kan i såfall bli en makalaus hinderløype for den som skal sanke egg hver morgen.

Men, først og fremst skal vi komme oss gjennom dagen i dag. Dagen derpå etter bursdagsselskaper er alltid litt tøffe. Det er slitne unger, det er kakerester, det er sukkeravvenning... I morgen er jeg tilbake igjen, og da med et annerledes og ganske personlig innlegg. Det har ligget til "modning" noen dager, og jeg håper dere vil ta godt i mot det.


Inntil dess - ha en fin mandag og en god start på den første våruka i år!



 
, som takker for alle hyggelige bursdagsønsker jeg fikk på fredag.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails