Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 24. februar 2015

På vår alder

Jeg har snart bursdag, og hele februarmåned brukes mer eller mindre til å føle på at jeg er i ferd med å trekke på åra. Da hjelper det ikke å snakke med han sambygdingen på femogførr som har følgende oppfatning:

"Rektig, ja. Du var åtte i femognitti du. Å, si'rru dét?
Ja. Jeg tenker liksom alltid at dere er på vår alder, jeg." 

Undertegnede avbildet i femognitti.
Fint lite som tyder på at jeg befinner meg

i midten av førtiåra nå tjue år etter.

vår alder. Jeg klarer liksom ikke helt å få bestemt meg for om jeg skal ta det som en saftig fornærmelse, nettopp fordi jeg var "åtte i femognitti", eller om jeg bare skal ta det som en kompliment fordi vi tross alt regnes som voksne folk, også av de jeg har kjent hele livet.

Og for all del - ikke et vondt ord om det å være i førtiåra. Nei, nei!
Det er bare det at jeg er fortsatt i tjueåra.
Legger jeg til litt godvilje, en Volvo stasjonsvogn og et huslån,
så skjønner jeg jo hvor han vil, men...

Jeg får heller trøste meg med at Busteliten tror jeg blir ti på fredag.

Ha en fin-fin dag, uansett hvor mange tiår du har på baken!


 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, jeg elsker Busteliten. :D

Jeg blir 43. Det er et forferdelig stygt tall. Jeg digger å være i førtiåra, men jeg skulle gjerne bare vært 42, 44, 46 og 48. Fine, flotte partall!

De stygge oddetallene liker jeg ikke.

Vel. Vi har alle vårt. ;)

Klem!

Rødhette sa...

Vet ikke hva som er verst; det du ble kalt, eller pasienten som noe lattermildt sa til meg i går at jeg så ut som en liten drittunge, glatt i huden og alt! Hun hadde vanskelig for å tro at jeg var enogførr. Foreløpig velger jeg å ta det som en kompliment. :)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Kanskje han på femogførr føler seg som da han var i tjueåra forsatt...på innsiden, om det er noen trøst? Ofte blir man bare eldre utenpå nemlig ;-) Pam

Petrus og Petrine sa...

He, he timer en helt ok alder. Det var da jeg fikk sykkel.... Og sluttet med barnebursdag
Ha god feiring

Related Posts with Thumbnails