Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 7. august 2012

På sengekanten: Knekke koder

Disse mannfolka, de gir seg aldri. 

Undertegnede er jo for tiden under utredning for å finne ut hva som er sprut, sprøyte gærent i topplokket. Eller hvor enn det måtte være noe galt. Who knows? Who cares. Samtidig arbeider Bustemannen iherdig med å utvikle sin utredning om hvordan kvinner er satt sammen. Jeg har ikke hatt hjerte enda til å fortelle ham at den gåten kommer han 
a l d r i  til å løse; han er da mann. Dog. Nå er han i den fasen av arbeidet som omhandler den alltid aktuelle syklusen. That's right. Han beveger seg i sabla farlig farvann! 

Foreløpig "empiri" har så langt fått ham til å konkludere med at kvinner er grinete i to uker, sammenhengende forbanna i én uke, og noenlunde medgjørlige den siste uka. God only knows hvor han har fått den empirien fra. Fra frua er det definitivt (!!!) ikke (seriøst!). For å bevise sine påstander, insisterer han følgelig på å få innsyn i en sånn fancy syklus-æpp jeg har lastet ned på den derre innmari smarte telefonen min (han mener nemlig å ha beregnet, nærmest på minuttet, hvor i syklusen jeg befinner meg). 


Bustemannen, med fruens phøøøne i hånda: Du har jo kode på den! Pin-kode!
Bustenellik: Ja?
Bustemannen: Jammen så gi meg den, da!
Bustenellik: You wish! Jeg skal søren ikke hjelpe deg i dette forskningsprosjektet. Men seffer'n! Finner du koden selv, så be my dearest guest!
Bustemannen, etter å ha prøvd et par åpenbare kombinasjoner av tall: Si det, da! Hva er koden?
Bustenellik: Mannen min, du har ti i fjerde muligheter for koder. Det er ti tusen kombinasjoner det!

Bustemannen blir her litt motløs, så jeg bestemmer meg for å gi ham et hint: 
Koden til æppen er den samme som til telefonen min. 
Bustemannen: Jammen hva er den da?
Bustenellik: Jeg kan si såpass som at det ikke er den samme koden som du har til din telefon...
Bustemannen, i en blandig av overraskelse og irritasjon over å ligge under: Kan du den?
Bustenellik: Selvfølgelig kan jeg den! Jeg er kona di, jo! Og jeg husker tallkombinasjoner! (I motsetning til visse andre, for han har faktisk fått oppgitt pin-koden opptil flere ganger, red.anm.) Men for all del; jeg skal ikke nekte deg. Jeg skrur av telefonen, jeg. Så kan du jo prøve deg frem. Du har tre forsøk!
Bustemannen: Hæ? Det er urettferdig! 
Bustenellik: Is not!


Men særr! Er'e rart vi blir litt grinete og pissed of innimellom? 
Det er jo ikke akkurat slik at de bestandig gjør sin del av jobben for å bevare husfreden, da?
For å underbygge påstanden: "Er'u sur eller? Åffer er'u sur 'a?" "Jeg er ikke sur!" "Jo! Du er sur!" "Ja, er jeg sur, men jeg var ikke sur." Been there, said that? 

Og Bustemannen? Funderer sikkert fortsatt på pin-koden til æppen, og fortviler fordi han uten tilgang til den, vanskelig kan bevise sine hypoteser. Med mindre ikke han "fersker meg" når tida er inne, da. Så, hva setter vi stillingen til? 0-0? Finalen kan bli tøff!

Fortsettelse følger trolig. 


 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kjenner meg igjen gitt :) Ha en super Tirsdag :)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

hehe :o)
Ha en knall fin dag
klem

Shy sa...

Hohoho! Du redda dagen :-))

Anonym sa...

Stakkar, stakkar mannen.. så mange frustrasjoner, hehe..

Renate sa...

Haha, lykke til til bustemannen! :)
Herlig innlegg!!

Marita sa...

Hahaha, fantastisk :) Kjenner meg igjen!
Ha en fin uke:)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, fornøyelig.

Min mann husker alltid pinkoden til Visa-kortet mitt....hm.

Related Posts with Thumbnails