Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 15. mai 2012

Ingen pustepauser i mai

At vi skulle komme oss gjennom gårsdagen uten å blåse bort, det hadde jeg neimen ikke trodd, men vi klarte det, vi! At presenningen på taket snart går meg på nervene, er selvsagt en annen sak. Den gnikker og gnisser og lager en lyd som er helt umulig å stenge ute, og som mor er jeg flink til å stenge lyder ute, så denne er helt ille.


Det er mai, og vi er i gang med å legge om taket. Mai er jo slik en solrik og fin måned og egner seg godt til å legge om taket i. Tenkte vi. Det var før vi hadde opplevd mai 2012. Nå har det begynt å regne igjen, og arbeidet stopper opp atter en gang. Akkurat i dag kjenner jeg at jeg er bitte litt glad for det, for det betyr at Bustemannen er fri til å være med på babysvømming i ettermiddag. Veslekæll trives godt i vannet, men ikke fullt så godt i garderoben, og da er det greit å være to. Det lærte jeg sist uke. Da var det nemlig fint vær. 


Ellers er det hektiske dager i Bustehjemme for tiden. Rent bortsett fra været, så er denne mai-måneden akkurat som alle andre mai-måneder, og dagene er fulle fra morgen til kveld. Det er bursdager og det er konfirmasjoner og det er feiringer for det meste fra morgen til kveld. Det blir lite tid til bloggerunder; jeg titter innom, men har ikke alltid tid til å legge igjen spor rundt omkring. Jeg kommer sterkere tilbake på den fronten så snart det roer seg, og trøster meg med at det generelt er stille og rolig rundt i Blogglandia for tiden. 


I går fikk Busteliten sin aller første sommerferie; da var vi på sommeravslutning på barnelaget. Ingen sommeravslutning uten pølsefest, og Busteliten koste seg kongelig med lompe uten pølse. Is stod også på menyen, og den lille fyren tok godt for seg av kroneisen han ble tildelt. Nåde mamma eller pappa om de forsøkte å slikke bort det som begynte å renne!


Han har utviklet seg mye fra første gang han deltok, 13 dager gammel, og til nå, nesten syv måneder senere. "Han bare sover, han der jo!" utbrøt en fireåring da vi begynte i oktober. Så kom det en tid da han var våken, men ble livredd hver gang de andre barna lekte litt høylydt. I går satt han plutselig på gulvet selv, omgitt av Duplo-klosser, og lekte og bråkte selv. Mon tro hvor stor han har blitt når sommerferien er over?


Nå er det på tide å komme i gang med middagen. Kylling med pesto og pasta står på middagslista i dag, og jeg gleder meg. Jeg prøvde det første gang forrige uke, og syntes det var så godt at jeg ikke så noen grunn til å drøye lenge til neste gang. Bustehjemmet er selvsagt pyntet til 17.mai-fest - klikk deg inn i morra, så får du en titt. Bildene i dag er fra søndagen og konfirmasjonen til den kule fille-fetteren min. Konfirmanten hadde selv vært med på å velge ut dekoren - er vi imponerte, eller? Det var en flott fest med god mat, fine ord og sanger, og konfirmanten selv holdt en nydelig tale. 

Tusen takk for at vi fikk dele dagen med deg!

- Har du tid til å puste i mai? -

Ha en super dag videre,

vi blogges!


 

4 kommentarer:

Monica Jensen sa...

Jeg kom først over din blogg i dag, og nå har jeg lest gjennom flere av dine innlegg, og liker virkelig skrivemåten din :) Deg skal jeg følge videre :)

Lykke til videre med mai-stresset :D

Ingamor sa...

Puste sa du? Nei dårlig med det. Alt for mye som burde vært gjort og som skal gjøres. Ha en koselig 17.mai (så var det sagt) :)

Anonym sa...

Leste om deg i KK, nesten så jeg ropte "ho kjenner jeg" til alle rundt meg :-)
Artig å lese historien om dåpskjolen.
Lykke til vider med taklegging.
Klem

Et Levende Hjem sa...

Dårlig med pustepauser i mai gitt... Den vi skulle hatt etter 17.mai, er fyllt opp med flytting! :)

Ha en fin feiring!

:)
Vibeke

Related Posts with Thumbnails