Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 29. januar 2012

Dæffesøndag

I Bustehjemmet er det skikkelig søndag i dag. Dagen startet med sofakos, og fortsatte med sofakos før det ble enda litt mer sofakos. Ja, i hvertfall for Busteliten og meg. Bustemannen hjelper pappa med å pusse opp i dag, så for han er det vel ikke så mye sofakos og snakke om. Akkurat nå ligger Busteliten på soveromsgulvet sitt og hører på en gammel kassett fra da jeg var liten, og han babler med så godt han kan, mens ben og armer går alle veier. Forundringen var stor i dag tidlig, da han plutselig oppdaget at det var fullt av med tottelotter på de små bena også.


Jeg kom i mål med helgevasken på fredag, og det er deilig å nyte søndagen i et rent og ryddig hus. Det er godt for både øyet og humøret. Da vannet av siste vaskebøtte var slått ut på fredag, dro Busteliten og jeg ut for å kjøpe friske blomster og sette på bordene. Og tenke seg til! De tulipanene som jeg var så sikker på at var hvite, viste seg å være rosa! Hmmm....


Det har i det hele tatt vært en veldig deilig helg. Bustemannen har jo ikke vært så mye hjemme, men Busteliten har vært i strålende humør, og vi har kost oss med å leke, se på tegnefilmer, gå tur og ellers bare ta det rolig. Det er lenge siden vi har hatt en hel helg i et så rolig tempo, og jeg kjenner at dette må gjenta seg ganske snart. Vi er altfor flinke til å fylle opp helgene her i huset, og når ukene er stappfulle i tillegg så sier det seg selv at det kan bli litt i meste laget for både liten og stor.

Nå skal Busteliten og jeg snart kle på oss for å ta en liten tur ut i det sure vinterværet. Det er godt med litt frisk luft innimellom all dæffinga også. Senere i dag skal vi til oldemor og levere tilbake bildebrikken hennes med mange bilder fra dåpen. Hun fikk nemlig en elektronisk fotoramme av oss til jul, og minnebrikken i den fyller vi opp med bilder av Busteliten som hun kan kose seg med. Gjett om det var en hit!


Men, før vi gjør det, må jeg jo si velkommen til nye følgere. Tenk at Bustebloggen har fått hele 190 følgere! Jeg er helt overveldet, samtidig som jeg kjenner at bloggingen blir bare morsommere og morsommere. Det er gøy at noen faktisk liker det jeg pusler med her inne. I arkivet ligger flere innlegg klare nå, om både vognteppe, julestjerner og et vakkert bilde. Barnerommet skal jeg også få vist dere i nærmeste fremtid, for det har jeg jo enda ikke fått gjort. Skammelig! 

Dette ble ikke akkurat et spennende innlegg, men hadde bare så lyst til å titte innom for å si hei og tusen takk for alle kommentarer på forrige innlegg. Bustemannen ler beskjemmet.

Håper du har hatt en fin helg?

Titt gjerne innom Bustenellik på Facebook også.
Vi blogges!


2 kommentarer:

Fru Andersen sa...

Kosesøndag, DET har vi også hatt;-) Men ikke kommet oss ut da....sååå late i dag;-)

Skjønne små totelotter, skjønner godt at han synes de var fantastiske, hihi!

Søndagsklem fra sofaen!

InstatreffNorge sa...

Vet ikke om jeg har sagt det (tror jeg har gjort det) men syns hele temaet ditt og alt du ordna til dåpen var utrolig fint:) skikkelig gjennomført altså:):)
Lo godt av innlegget under her...hihi;)
Morsom samtale;)

Vi går på Blekkspruten og har gjort det i snart 2 år, stortrives:) føler hele Østfold går der jeg... hehe... ungene har jo så godt av det. Lilja elsker jo vann nå og er ikke redd for å bare hoppe uti:)
Hva var du ikke fornøyd med?

Deilig med dæffesøndag:)
Jeg har ordna babyfest for ei venninne, så her har d gått i ett:P men veldig veldig kos ;)

Ha en flott uke da:)
Gleder meg til lørdag:)

Klem klem

Related Posts with Thumbnails