Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




fredag 20. januar 2012

Dåp: En overraskelse

Da Bustemannen og jeg giftet oss for snart fire år siden, ble det gjort i stand en overraskelse til oss. Alle gjestene fikk utdelt hver sin lapp, og på denne skulle de skrive en hilsen til oss. Disse ble lagt i en liten koffert, og på vår første bryllupsdag skulle vi få lov til å åpne kofferten og lese hilsenene. Dette syntes vi var en så hyggelig ting, at vi valgte å gjøre vår egen lille vri på det i barndåpen. Kanskje kan det være en idé for andre også?

Da vi ønsket gjestene velkommen til bords, leste vi historien om Fotsporene, og for liksom å symbolisere at gjestene ville følge Busteliten gjennom livet, lot vi alle få hver sin bit med kartong. På denne skulle de tegne av foten sin og klippe den ut. Deretter skulle alle skrive sin personlige hilsen på den, og legge den i en liten koffert som vi hadde gjort klar. På konfirmasjonsdagen sin skal Busteliten få denne kofferten, og få lov til å lese de hilsenene som ligger til ham der fra alle gjestene som var samlet i dåpsselskapet hans. Vi håper og tror at det vil bli en hyggelig overraskelse for ham.


I tillegg til en liten hilsen, fikk alle beskjed om å skrive et nummer på foten sin; nemlig det nummeret de tror at Busteliten bruker i sko den dagen han blir konfirmert. Mon tro om han forstår hva alle de tallene betyr? Og om noen har gjettet riktig?


Vi var litt spente på hvordan gjestene ville ta utfordringen, men det gikk over all forventning. Jeg skal hilse og si at det var en lattermild forsamling, der de lå på alle fire i finstasen og hjalp hverandre med å tegne føtter. Om ikke stemningen var høy fra før, nådde den i hvertfall takhøyde under denne seansen. Et godt alternativ til selskapsleker dersom det er tradisjonen. Og - jeg gleder meg ille til at Busteliten skal få kofferten sin om en fjorten, femten år.

Dere begynner vel kanskje å bli lei av alt dette dåpspratet? Jeg lover at jeg snart er ferdig med det, men dere vil vel kanskje se dåpskjolen før jeg går tilbake til den vanlige Bustebloggingen igjen? Bustemannen kom med sin helt egne versjon av unnfangelsen (!) av Busteliten her om dagen, og den var så komisk så jeg må nesten dele den med dere. Jeg kan love at det ikke er så snuskete som det kanskje kan høres ut. Stay tuned!


 

14 kommentarer:

Shy sa...

For ein fantastisk ide!!! No har du underhaldning klar til konfirmasjonen, heilt fiks ferdig, og det 15 år før tida.
Så lurt og flott!!

Åshild sa...

Jeg er ikke lei. Her er det masse gode ideer.

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så fantastisk ide. Den likte jeg veldig godt. Kanskje jeg skal ta med meg den ideen til bryllupet til forloveren til mannen. Håper det går greit.

Elsker alle de flott bildene fra dåpen, invitasjoner, pynt osv.

Ha en kjempe fin helg
klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en fabelaktig ide!

HusmorDronninga sa...

Hohoho.. FOR ein fantastisk idè! Av alle dåpstipsa eg har lese, nåken gong! Trur eg dette e det tøffaste! :) hihi..
Ser dei livlig for meg... hehe..

Mormorfarmor Inger sa...

Utrolig bra idé. Imponert over din kreativitet!
Go' hælj :)

Berre Kristin sa...

Så utruleg kreativ du er! Har lest dette og det forrige innlegget, og har herved funne ut at me kan starta planlegging av nr. 3, så eg kan bruka tipsa dine når me skal ha dåp :P Kjekt å lesa at du er kristen også:)

hh sa...

Så flott, et minne for livet!

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Så god ide:)
Følger bustebloggen din videre..thi,hi:)
Ha en fin helg!
Klem Nina

Mie fra Mies Mirakler sa...

For en helt utrolig god ide, den er jo altfor sen å bruke på mine barn som er henholdsvis 3 og veldig snart 9 år, men kanskje man kan lage sin egen variant :) *♥*

Lillis verden sa...

Så koselig og genial ide!! Tipper det blir stor stas om 14 år ja :)

A K sa...

Hei :) så koselig å lage en slik koffert til han! Kan tenke meg det var lattermilde gjester som tegnet av føttene sine ;)

Skulle vi hatt barnedåp igjen ( noe det antagelig ikke blir ;) ) så skulle vi tatt med oss ideen!

Kjekt å ha ikke snuskete forklaringer om unnfangelsen, til en dag busteliten kanskjenskal bli storebror og lurer på hvordan babyen kom inn i magen ;) blir spennende å høre deres versjon ;) her har vi 2 forskjellige regnskap på den biten... Mannen mumler noe om å ha " babymekking" 2 ganger på 3 år... Heldigvis så er det ikke så dårig stelt selvom vi er inni en skikkelig småbarnspeiode hvor alt annet enn søvn nedprioriteres ;)

Ha en fin helg!

Klem

Galekroken sa...

Utrolig morsom idé!! Denne skal jeg jammen ta med meg!! Men historien om fotsporene.. hva er det? Hvilken historie er det snakk om?

Beate sa...

For en fantastisk ide!!

Related Posts with Thumbnails