Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 14. desember 2011

Pustepause i førjulsstria

Det er travle dager i Bustehjemmet nå i førjulstiden. Det er mye som skal være i orden til julekvelden, og tiden å ordne det på synes knappere og knappere. I dag er det ti dager igjen, og jeg forsøker å skaffe meg en prioritert oversikt over gjenstående arbeidsoppgaver.


I formiddag har Busteliten og jeg bakt tante Synnøves kokoskaker, og med sier vi oss ferdige med årets julebakst. For første gang har vi ikke bakt syv slag, men det har aldri vært et mål tidligere heller, så det gjør ingenting. I tillegg til kokoskakene har vi pepperkaker, sirupssnipper, kransekake, ristopper og hjemmelaget konfekt, og det holder i massevis for oss. 


Tross mange gjøremål, går det meste i redusert tempo om dagen. Busteliten har fått sin første forkjølelse, og det er ikke bare, bare å være forkjøla når man er åtte uker gammel. Veien fra glad og munter pludring til full fortvilelse og hylskrik er neimen ikke lang, og vi bruker mye tid på å trøste og kose om dagen. Det fører til noen kjedelige prioriteringer innimellom, men slik må det desverre bare bli når helsa skrangler. I dag våknet jeg opp med sår hals også, men vi krysser fingrene for at det er raskt forbigående, og at Busteliten snart er i farta igjen også.


Nå har vi tatt oss en liten pustepause i førjulsstria, og mens Busteliten ligger og hører på Sesam Stasjon på kassett, har jeg tatt meg tid til litt blogging. Det blir langt mellom innleggene om dagen, men det er rett og slett ikke så mye tid til overs nå før jul. Senere i dag er målet å fullføre julebrevet som har ligget halvferdig på datamaskinen en stund, og kanskje blir det tid til å ta tak i litt lappetøy som ligger og venter også. Bildene i dagens innlegg er by the way fra fjorårets julebrev.


Det blir så som så med bloggrunder om dagen, men jeg håper på tilgivelse og at alle har det bra i førjulsstria. Nyttårsforsettet får være å vedlikeholde bloggehobbyen bedre. Forhåpentligvis rekker jeg et par innlegg før jula kommer for alvor også. So long!

 

3 kommentarer:

RoseSommer sa...

God bedring til mor og barn. Mor kan kanskje ta seg en kopp varm sjokolade? Det har jeg akkurat gjort; DEILIG!

Lammelåret sa...

Ikke gjør mer enn du koser deg med, resten vel ikke særlig viktig, eller?

God bedring til veslemor!

Ingamor sa...

God bedring til store og små. Sliter med samme greia her i huset, og at det bare er 10 dager igjen til jul gjør ikke akkurat at stressnivået senker seg. Håper dere blir i farta fort igjen. ;)

Related Posts with Thumbnails