Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 8. desember 2010

På sengekanten, del 5: To i en

Bakgrunnsinformasjon: På sensommeren byttet vi bil. Fra Volvo V50 til Volvo V50. Fra titangrå til titangrå. Foruten motorstørrelse og årsmodell, var det få større endringer utover at det i den nye bilen er integrert telefon via bluetooth. Utover høsten fikk Bustemannen ny firmabil. Han fikk en ny Toyota Hiace i bytte mot en gammel Toyota Hiace. Altså ingen større endringer på firmabilfronten heller, bortsett fra at også den nye firmabilen har integrert telefon via bluetooth. Praktiske saker by the way.

Bustemannen: Har du sett lommeboka mi?
Bustenellik: Nei. Hva skal du med den nå uansett? Vi har jo lagt oss.
Bustemannen: Jammen jeg ba jo deg om å ta den med inn.
Bustenellik: Nei, det gjorde du ikke. Og jeg har ikke sett den. Jeg vet ikke engang hvor du hadde den sist. Kan hende forventer jeg litt vel mye av en voksen mann,
men tingene dine bør du klare å holde styr på selv.
Bustemannen: Den lå i bilen sist jeg så den.
Bustenellik: Ja vel. Så ligger den vel der ennå da. Natta.
Bustemannen: Den nye bilen er så teit!
Bustenellik: Ja ha?
Bustemannen: Ja, den er teit, for jeg får ikke plass til lommeboka i buksa lenger.
Bustenellik: Så får du legge lommeboka på den andre siden da?
Bustemannen: Nei, for der ligger tommestokken.
Bustenellik: Det var da voldsomt til problemer da. Hvorfor er det forresten så vanskelig å få plass til lommeboka i buksa nå? Det er tross alt ikke så stor forskjell på den gamle og nye bilen.
Bustemannen: Jo, det er det skjønner du, for dørene er så mye bedre polstret på den nye, og da blir det trangere.
Bustenellik: Nei, nå får du gi deg! Den eneste merkbare forskjellen på den gamle og den nye bilen er jo bluetooth-tilkoblingen.
Bustemannen: Jo, men dørene er bedre polstret også.
Bustenellik: Snakker du i søvne, eller?


Og slik gikk det en fem minutters tid, med en god, gammeldags nei/jo-diskusjon. Vi ble både høylydte og ergerlig på hverandre. Før plutselig:

Bustenellik: Kan hende er lommene i sidedørene annerledes på den nye V50’n, men at dørene er mer polstret? No way!
Bustemannen: V50’n? Snakker du om V50’n? Åh!
Bustenellik: Ja? Det var jo den bilen du kjørte sist, og la lommeboka di i?
Bustemannen: Jo da, men jeg snakker om Hiace’n!
Bustenellik: Dust. Kunne du ikke bare si det med én gang da? Så slapp vi å bruke siste rest av dagen på å krangle?
Bustemannen: Ha-ha! Natta!
Bustenellik: Natta!
Bustemannen: … ZZZ…

For et snaut års tid siden, tok jeg forresten feil av min egen bil også. Det var nokså flaut.
Dette var bare irriterende. Men, men, vi ble venner til slutt, og det er jo det viktigste.

7 kommentarer:

RoseSommer sa...

Synes dere hadde en FIN godnatt-samtale, jeg. Igår kveld hadde jeg spist litt mye rå løk/clementiner/osv/osv. Resulterte i så mye luft i magen at mannen min påsto jeg lakk mer enn Wikileaks.....

Tove sa...

Hi hi
Morsom avslutning på dagen deres...eller???
Nyt dagen
Klem Tove

Frøydis sa...

Hehe..morsomt å følge samtalene mellom dere...Ikke greit når man misforstår hvilken bil man snakker om ;-)
Her går det i Mazda, vi har kun denne ene..men som nevnt tidligere...vinner jeg i Lotto :-D
Blir mye mildere idag, tempen har sunket med flere grader, så nå er vi snart på pluss-siden...gjør absolutt ingenting!

p.s....kan ikke skjønne hvorfor du ikke ville si noe om det gamle passbildet mitt, hehe

Klem fra meg

Elisabeth, innerst i veien sa...

Godt med en berikende samtale sånn helt på tampen av dagen *fnis*.

Jennys fire vegger sa...

Hahahahheheheeiiihihiiiaaaiiieieiiihhhhhiiiiiiihhhheeeeee!! :-D TAKK for det innlegget! OG det om bilforvekslingen. Du er konge! :-D

Ha en fin kveld!
Klem Jenny

Hegeslilleboble sa...

Hehe, dere har noen herlige samtaler! Takk for at vi får høre dem:)

FRYD PAA JORD sa...

Bustenellika!
Tar du utfordringen fra FRYD PAA JORD?!?
Som den engasjerte og gode damen du er;)
Skriv ditt TIPS om noe du kan gjøre for å skape FRYD PAA JORD for andre i førjulstiden:)
Klem

Related Posts with Thumbnails