Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 30. november 2010

Kick off

Den første julelukten er for meg lukten av fyrstikk. Dere vet, den lukten som kommer like etter at man har tent en fyrstikk, og så slukket den igjen. Søndag luktet vi den første julelukten i Bustehjemmet, da det første adventslyset ble tent. Adventslysene må alltid tennes med fyrstikk, ellers blir det liksom ikke skikkelig.


Torsdag ble huset vasket, og vinduene pusset (det var ikke lett i ti blå kan jeg forsikre) før julegardinene kom på plass. I løpet av helgen har advenstpynten smått om sen kommet på plass, og et snev av julefred har liksom senket seg allerede. I vinduene skinner stjernene og de syvarmede stakene om kapp med hverandre, og enn så lenge har de søte englekjærestene fått henge i fred for pus.


Jeg har ikke tålmodighet til å vente med all julepynten til rett før selve julaften. I romjula stresser man jo bare rundt i kjedelige familieselskaper, og da får man jo ikke vært hjemme og kost seg med pynten i det hele tatt. Dessuten er det så koselig med jul, så når den endelig er her, er det ingen grunn til å gjemme den bort på loftet lenger enn nødvendig. Og at det er mye julepynt på loftet, det er hvertfall sikkert. Og hver januar, når man står og langer pappesker til hverandre i loftstrappa, lover fruen i huset at neste jul, da skal det ikke kjøpes en eneste nisse engang!


Men så da, på nille fant jeg for en tid tilbake kunstig granbar. Kvistene så forbløffende ekte ut, og prisen var heller ikke til å klage på med 24,90 per kvist. Jeg måtte jo bare ha dem. Sammen med noen julekuler jeg fant på Kremmerhuset (og som jeg også bare måtte ha), noen kongler og kanelstenger, pynter de nå opp på lysestaken som står på skjenken i stua. Tro for all del ikke at det var det eneste nye i år, men litt må jeg jo ha å vise frem utover i desember også.


Ellers ligger det to uker med eksamen og eksamensforberedelser foran meg. Med stor sannsynlighet vil nok Bustebloggen lide under det, men på den annen side, så er det jo viktig med pauser også, så helt stilt blir det nok ikke. Det føres storstilt nedtelling til feriestart Luciadagen. 13. desember trekkes også Bustebloggens bursdagspressang. Har du husket å melde deg på?


Busteklem fra


, som har ligget rett ut på sofaen i hele dag med en kraftig forkjølelse. Timingen er det ingenting å si på!

Ha en fin vinterkveld!

7 kommentarer:

Noatunfrua sa...

Nei nei nei! Må være frisk til i morgen må vite!

Har tatt frem julepynten (u)lovlig tidlig i år jeg også... Hva er vitsen med å pynte i bøtte og spann for to-tre dager? Nei, desember skal det være julepynt! Men jeg er ikke noe fan av lilla, så derfor blir det hoppet over den perioden der her i huset :p

Håper vi ses i morgen! Kom med munnbind om du er smittsom :p

Klem!

RoseSommer sa...

En annen blogger (Heksedamen i Villa Vinnord) brukte ordet JULING i et innlegg. Det synes jeg var et greit ord. Vi bruker juLing med tjukk L når det er snakk om å få bank, og så kan vi bruke tynn L når det er snakk om snik-juling i hele desember.
(Heksedamen skrev snikjul-ing, men jeg tøffer meg med å bruke en annen orddeling!)

Supre servietter, forresten.

Elin sa...

Huff så kjedelig å bli forkjøla nå da!! Får håpe du blir fort frisk igjen:) God bedring:)

Kjempe fin header da:)

Kos deg i kveld:)

Klem Ea

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei vennen ! ♥

Er så enig med deg om at litt av sjarmen er å tenne adventlysene med fyrstikker. :) Har ikke pyntet for fullt her enda, men litt har det jo blitt selvfølgelig. ♥ Og mer pynting blir det i dagene framover. I ettermiddag har jeg og barna kost oss med pepperkakebaking og juleverksted. ♥

Uff, så leit at du har blitt verre ! :( Kommer deg kanskje ikke på bloggtreff i morgen du da ? Skal sende masse god bedring din vei ! ♥

Sitter her med vond nakke, så nå er det på tide å finne sengen her.

Masse lykke til med eksamen og eksamensforberedelser vennen ! :)

Nattaklem fra Anette

Siv sa...

Hei på deg vennen ♥

Hi hi...vi bruker og så fyrstikker, helt klart !
"harry" med lighter syntes jeg, ikke like gjennomførbart ,)

Du, så nydelige og søte de serviettene dine var, hvor er de fra da...? hi hi ;) Butikken borte i gata hos deg kanskje :)

Ja, julen er for meg i gang, mye koseligere med jul før en etter julaften, allerede 1.juledag merker jeg at det kribler...hi hi.

Kjempefin header du har, med koselig julestemning ♥

Kos deg med forberedelser og eksamen kjære deg, og masse god bedring vennen :)
Jeg holder på i 5 uka her, nå er Linus hjemme med feber :(

Håper du får blitt med på bloggtreff i kveld da..
skulle gjerne vært der men, kanskje neste gang igjen :)

Hvordan går det med vannrøra da ?

Gode dager ønsker jeg deg ♥

Jennys fire vegger sa...

Koslig innlegg og fine bilder. :o) Fyrstikk lukter godt ja! :o)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Camilla sa...

Innom for å ønske deg riktig god bedring! Nå har du fått din dose og det som mer er. Som en venninne sa, hun sliter med begge deler nå, og synes det er greit at det kom FØR jul iallefall...

Nydelig adventsstake du har lagd!

Godbedringsklem fra meg.

Related Posts with Thumbnails