Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 5. juli 2010

"Når vi døde vågner"

Så var det endelig tid til litt blogging igjen. Den siste uken har forsvunnet som dugg for solen, og jeg har rett og slett ikke rukket med alt. Jeg ser at jeg likevel har hatt mange trofaste lesere, og det har imponert litt med tanke på at det ikke har vært noen aktivitet på Bustebloggen siden tirsdag i forrige uke.

Det siste er forresten en løgn, for bloggen har jo fått en liten make over. Bloggengelen, Camilla, har forbarmet seg over meg, og takknemmelig er jeg for det. Hun har laget en ny, sommerlig header til meg, skiftet ut fonten og hjulpet til med å lage en liten innleggsliste på høyre ving. Har det ikke blitt flott? Tusen takk, Camilla! Hun har forresten en give away på gang, så ta en titt.


Og apropo give away; nå er det to dager igjen til Bustebloggens give away trekkes. Har du husket å melde deg på? Så langt er det lagt igjen 74 kommentarer, og et ukjent antall lodd har blitt delt ut. Det er fler lodd igjen, så hiv deg på!


Om du lurer på hva jeg har bedrevet tiden med den siste uken, kan jeg fortelle at Bustemannen har dratt fra meg. Ja, ikke sånn for evig og alltid altså, men for en liten uke. Han dro på fredag, og for å glemme ensomheten, har jeg brukt helgen på å rydde i skuffer og skap, og å rundvaske huset. Nå er det så rent og pent her, så det er en fryd for øyet. Ellers har jeg vært på et par utflukter, deriblant IKEA. Fredag kveld etter jobb, gikk turen til Furuset sammen med en venninne, og vi tilbrakte noen hyggelige timer i kvinnenes Mekka. "Å! Næ! Den var fin!", "Den var kjekk!", "BILLIG!", "Trenger jeg den?", "Er det så nøye?" - samvittighetsdiskusjonene gikk høylytt.


Moroa kom på etthosttusenhosthosthostfirehostoghostnoekremt. Det ble for det meste praktiske kjøp, slik som oppbevaringsbokser og den slags, men også et par ting som antakelig vil få Bustemannen til å himle med øya. "Skrukkete sengeteppe? Hva skal vi med det?"


"Sinkkanne? Ryddet ikke du akkurat opp i vaseskapet?"


"Blomst? Ja, ja."


Litt moro skal kona ha når hun er hjemme alene! Moro var det forresten ikke i går ved leggetid. På veggen, rett over hodeputa mi, satt den mest gigantiske edderkoppen du kan tenke deg! Den var til og med større enn den jeg fant i sokkeskuffen til Bustemannen dagen i forveien. Den endte i støvsugeren. "Pappa! Dør edderkopper fort når de støvsuges opp?" Pappa mente på at jo, det gjorde de, men for sikkerhets skyld lot jeg munnstykket på støvsugeren henge ut av vinduet et par-tre timer. I går kveld ble det en sko som reddet meg fra den sikre edderkoppdød. Hvorfor i alle dager kommer de bare på besøk når jeg er hjemme alene? Utspekulerte, små store beist!

Nåvel, ha en fin mandag! Og husk å melde deg på Bustebloggens give away
før du klikker deg videre i WWW.



13 kommentarer:

A K sa...

Så flink du er som rydder og står på :) Ser ut til at jeg må en liten tur på ikea snart også, vi skal nemlig ut å shoppe "ny" (ikke nye nei.... hehe) spsiestuemøbler i dag siden vi ikke fikk til å lage kjøkkenbord (kan være greit å få hagebordet vi nå har til kjøkkenbord ut igjen når det enda er sommer...)
Og da skulle jeg hatt grå lin stoff fra ikea. Dumt jeg ikke viste det da du var der så kunne du kanskje kjøpt med for meg ;)

håper det ikke dukker opp flere edderkopper nå :)

klem

Trine Lise - Mitt liv som hjemmemamma sa...

Å herre, hadde det stått en edderkopp over sengen min vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Jeg har super ederkoppskrekk, så når jeg ser noen som blir litt store så blir jeg kvalm, svimmel og kaldsvetter!

Åh, jeg vil også på IKEA, når mannen får lønning skal jeg dit å shoppe litt jah ; )

Huldra sa...

Godt å få både ryddet, vasket- og ikke minst shoppet når huset er tomt. At edderkoppene kommer da er jo ikke det minste rart! klart de ser sitt snitt når de tror det er folketomt.
Her er de faktisk velkomne, for hos oss er det fluer som er problemet.. Spis dem!- sier jeg til eddekoppene, og lar de tusle videre. :)

Masse stilig du har kjøpt! =D

Trine sa...

Flotters blogg. Sommerlig og fin - Gratulerer! Og det høres ut som du vet å kose deg når du er alene. Ikea kan være både artig og slitsomt. Og sånne edderkopper : ingen spøk. Jeg er også livredd for disse store beistene. Men jeg tør ikke/hæres ikke støvsuge de. (hadde et lite trivelig innlegg om Eddie her i april/please welcome eddie.....) Kanskje en sånn en du hadde over senga di? (Da hadde jeg besvimt!)

Randi sa...

Kjenner til at IKEA-turene ofte resulterer i ting av både praktisk og litt mindre praktisk karakter;) Edderkopper er jeg etterhvert blitt nødt til å venne meg til, ettersom begge guttene i huset eeeelsker småkryp, og mer enn gjerne inviterer disse på besøk inn i huset. Grensa går når de vil ha med seg bokser med div. småkryp inn i stua og på kjøkkenet, det lengste jeg kan strekke meg, er til gangen:)
Ha en fin-fin kveld!
Klem, Randi:)

Shy sa...

Grattis med oppshina blogg. Måtte le litt av edderkopp og støvsugerslange ut vinduet, hehe, ser det for meg!

verdens heldigste mamma sa...

Hiv og hooi !! Det er dama si som får mange med på giveawayen !! Gleder meg til trekning!! :)

Klart man skal jo unne seg både det ene og det andre .. Spesielt når man er homealone! :)

Jeg kjenner meg sååå godt igjen! Jeg er den som plukker oppi alt jeg føler jeg MÅ ha og litt til, rett før kassen går jeg igjennom vognen på ny og plukker ut det jeg "hallo?" ikke trenger! KAn skjønne de blir noe irriterte de som jobber der, men pytt! Noe må de ta seg til og!:)

Fortsatt god sommer !

KLEM:)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ho, ho, lurer på hva naboen trodde stakk ut av det vinduet, overvpkningskamera eller lytterutstyr? Hi hi. Grattis med ny sommerlig header.

Bergljot sa...

Du får gjort mye, du. Skjønner at det ikke ordnet seg med barnevakt i perioden Mannen er borte;-) Edderkopper er fæle greier. Synes du er modig som våget så suge den bort i stedet for å ringe 110.

fryd&forandring sa...

Først; gratulerer med ny og fin header!!! O det ser da ut til at det var noe fornuftig opp den ikea-handlekurven..! Det forbauser meg like mye hver gang jeg er der over hva prisen blir til slutt.. -jeg hadde da bare kjøpt et par småting som alle hver seg var veldig billige!=?! Sist jeg var på jentetur til ikea, fikk vi prøvd oss på sånn selv-betaling (?) og det var en begivenhet i seg selv!! Tror ingen har set noen så fjasete damer i kassa noen gang, hehe!

Ha en fin dag da, og du må gjerne komme hit og rydde om du vil! -du fortjener forresten litt "vaskekake" for effektiviteten din!

Klem

Anonym sa...

Hvorfor sa jeg ikke til deg at du kunne hive støvsuger posen tro.. Hadde du jo helt sikkert vært ferdig med den..
Pappa

Bustenellik sa...

Pappa: Jeg tenkte forsåvidt så langt selv, men jeg turte ikke i frykt for at den skulle krabbe ut når jeg gjorde det!

Anonym sa...

Synes å huske at det lurt å kaste de støvsugerposene j***** fort - de er nemlig yndede klekkeposer for mange nye generasjoner med 8-beinte, mye kan skje iløpet av et par døgn, spesiellt nå om sommeren... :)

Neida :)
Men det er lurt å fortsette å støvsuge en stund etterpå, selv synes jeg kjøkkenglass og postkort fungerer godt!

Super blogg du har!

Related Posts with Thumbnails