Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 2. mai 2010

Tid for en blund?

Jeg har lyst til å vise dere favorittrommet mitt, nest etter arbeidsrommet mitt. Jeg tilbringer ganske mye tid på dette rommet også, for det er nemmelig soverommet vårt! Det er det rommet vi har gjort mest forandringer med etter at vi flyttet inn i dette huset i oktober 2007. Vi har klart å få en helhet i interiøret, og viktigst av alt - vi har gjort det til vårt!


For å utnytte et lite rom best mulig, har vi valgt å bygge inn senga i IKEA-skaper (smarte snekkerbustemannen). På den måten får vi masse skapplass, og vi slapp problemet med sengegavel siden vi bare har rammemadrasser.


På veggen rett i mot senga, har vi valgt fototapet som et alternativ til vanlig tapet. Slik fikk vi litt mer dybde i det lille rommet, og Bustenellik får til dels tilfredsstilt sitt behov om skog i umiddelbar nærhet. Denne skogen er riktignok bare til pynt, men man må gjøre det beste ut av det her i "byen".


I vinduet står min foreløpig ene Willow Tree, Together.


Soverommet er et rom vi virkelig kan slappe av i, og jeg syns det er morsomt å ha et litt annerledes rom, ikke helt likt alle de andre rommene.

Har du lyst til å vise meg soverommet ditt, kanskje?


4 kommentarer:

Jatte sa...

De Willow three figurene er så nydelige ♥♥♥

Ha en fin start på uken imorgen,
Klemmer fra Jatte♥♥

Fru Andersen sa...

Så koselig soverom! Smart å bygge sengen inn slik, skap er jo noe man aldri får nok av;-)

Likte godt den fototapeten, husker faktisk at mamma og pappa hadde noe lignende da jeg var liten, det var bilde av en bjørkeskog tror jeg, drømte meg alltid bort i den. Men så kom vi til slutten av åttitallet og mamma fikk det for seg at soverommet MÅTTE bli rosa. Så da var drømmingen min over;-)

Martilie sa...

Kjempeflott med den innebygde sengen. Både koselig og god ytnyttelse av plassen.

En herlig oase :)

Mitt soverom egner seg ikke på trykk.. Har planer om å male og fikse opp litt til sommeren :)

Ha en finfin kveld!


Tove

InstatreffNorge sa...

Fint soverom vennen ♥
Jeg vil ha hvitt og romantisk soverom jeg...men det blir med drømmen enn så lenge, så da får jeg vente med bloggingen derfra også;)

hehe...så moro at presten sa det:):) Morsomt med litt moderne prester som kan snakke om litt hverdagslige, morsomme ting, ikke bare preke fra den store boka! Håper vi får en sånn prest i dåpen:)
Jeg skjønner godt at sarpinger erter fredrikstadfolk så ofte de kan nå! De har jo alltid vært lillebror, men nå har de endelig tatt revansj:) Vi er for dårlige nå, sånn er d bare:P

Og du...jeg startet å blogge i februar, og hadde lenge bare noen få følgere...men ting blir til med tid, og bloggen din er superfin!:):)


Håper du får en bra start på uka:)

Klem

Related Posts with Thumbnails