Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 26. april 2010

Kattevask

Med en matmor som er nokså allergisk, tvinger det seg i ny og ne frem at kattene må vaskes. Pelsen blir full av pollenstøv, og en matmor som i utgangspuktet ikke er allergisk mot sine firbente små, nyser bare ved synet av pus.


I en sådan tid trer matfar hjelpende til, i mors favør, og kaster pusen i dusjen. Mjau!


I går var det Selma sin tur til å utsettes for hva hun selv helt sikkert ville definert som dyremishandling. Fra badet hørtes skrik og hyl, og en omsorgsfull matfar som forsøkte å roe gemyttene.


Hos matmor var det ingen medlidenhet å hente,
i det hun bare var opptatt av å forevige seansen.


Vanligvis er Selma svært så fascinert av dusjen vår, og hun følger nøye med hver eneste morgen mens matmor tar den i bruk. Når vannet skrus av og matmor åpner dørene i kabinettet for å ta tak i et håndklede, er Selma rask til å smette inn for så å bare sitte å se på vanndråpene som drypper fra dusjhodet.


Om hun gidder, fanger hun dem, før hun slikker rent gulvet i dusjkabinettet for vann. Først etter at dette er gjort, kan dagen starte.


Når det er Selma selv som er hovedpersonen, er ikke dusjen like festlig.
Vann + såpe + katt = misfornøyd katt


Etter en liten stund skjønte hun imidlertid at det hele ble mye bedre dersom hun bare godtok, og vips så var kattevasken ferdig, og hun kunne gå tilbake til sine langt viktigere syssler.


Etter å ha slikket seg grundig selvsagt.
Under salongbordet i stua der ingen fikk tak i henne.


Pus ble ren og pen, matmor i bedre form og badet? Det så ut som en slagmark.



P.S. Ingen dyr kom til skade under fotoseansen.

9 kommentarer:

Anneli sa...

Alltid like populært:p

fryd&forandring sa...

Det minner meg på at pusen vår også burde fått seg en dusj etter en lang vinter! Er nok best å overlate jobben til matfar her og..

Ha en fin mandag! Klem fra meg!

RoseSommer sa...

Heisann, jeg har en artig kattehistorie også jeg! (Fint du forteller noe morsomt, så blir jeg minnet på ting jeg har opplevd også!):
For noen år siden kom mine foreldres katt hjem med nesten hele framparten dekket av tykk olje! (De trodde den hadde tråkket på en vanndam nær en gård hvor olje fra f.eks. en gammel traktor hadde rent ut. En oljedekket vannoverflate ser sikkert gangbar ut for en katt.)
Den så iallefall ut som om den hadde plumpet i olje.
Den begynte å slikke seg, men moren min regnet ikke med at den ville tåle oljen, så hun vasket den i oppvaskkummen med den eneste hun visste var veldig fettløsende; ZALO.
Å vaske en oljedekket katt alene med Zalo er nok ingen enkel jobb, og hun syntes nok ikke hun hadde fått skylt av hverken oljen eller oppvaskmiddelet da katten begynte å bli syk.
Dette er altså på landet, uten bil, og hvor katter er musefangere, og ikke dyr som skal kostes på hos veterinær.
Katten ble lagt på et teppe, og den lå som om den sov, og den malte tungt. DET syntes hun jo var rart, men vi har lest i ettertid at når en katt er alvorlig syk, så kan den male sånn.

Vel, den overlevde natten, og snart begynte pelsen hvor det hadde vært olje å falle av.
Og for dere som ikke har sett en katt uten pels; det er IKKE noe vakkert syn! Det er ikke mye kropp under pelsen, gitt.
Katten ble fort frisk, og spankulerte rundt med bakparten full av pels, et halvt ansikt og ett øre med pels, og ellers naken.
Den var så stygg at når det kom gjester, så måtte de gjemme den på soverommet.
Men etter kort tid vokste pelsen ut, og katten levde videre i beste velgående.

Unknown sa...

hehe, hageslange gjør vel også nytten? Hvis man vil skåne badet altså. Kanskje om sommeren da helst, når det er godt og varmt :=)

Fru Andersen sa...

Hihi, så rart da, at hun vil inn i dusjen når du er der men ikke bli dusjet selv! Håper pollenet "roer seg litt ned" slik at Selma ikke trenger å dusje så ofte, hihi!

Takk for kommentar inne hos meg, sølvtøyet er opphøyd rose ja. Kjempefint synes jeg! Men ikke bare lurt å vise bilder på bloggen, søsteren min mener nå at jeg har noe av hennes sølvtøy...hehe..da minker vel samlingen min litt tenker jeg...

Ha en fortreffelig mandagskveld!

Fine blomster nedenfor;-)

Anonym sa...

Om du ikke vil ha Selma i dusjen etter du selv er ferdig kan du bare slippe henne inn å slå på vannet. Da er det ikke sikkert det er like populært å gå inn der. En annen ting er jo at du får vasket Selma i samme slengen. Hi hi

Hans M

Pia sa...

Huff, en nybadet katt er intet vakkert syn! Vi har hatt katten vår hos frisøren i dag, vi da! Eller klipping hos veterinær. Han ser jo ikke ut, stakkars, plutselig ble han så tynn og stakkarslig....Men det gjør nok godt for ham å få vekk all pelsen som tover seg hver vår...
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min!

Jatte sa...

hehehe, måtte le av denne :)
Må si at katten din var mye mer sammerbeids villig enn det mine er ved dusjing ;))
Når jeg dusjer mine går det på helsa løs (for min del altså)

Koselig at du ønsket og følge bloggen min.
Fortsatt fin uke,
Klem fra Jatte ♥

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hihi, måtte le litt nå altså. :)

Nå har du i hvert fall 2 rene puser uten
nysepulver, hehe...

Artige bilder ! ♥

Kos at du ville bli med på giveaway hos meg. :)

Nattaklem Anette ♥

Related Posts with Thumbnails