Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 4. mars 2010

Avskårne gleder

Nå nærmer det seg en uke siden bursdagen min, og de avskårne blomstene jeg fikk av min kjære venninne begynte så smått å henge med hodet. Det går jo ikke an, så i dag har jeg foretatt en liten livredning på dem, og klippet av dem litt av bena. Også tulipanene, som kom i hus samtidig, fikk litt ukyndig "fotpleie" med kniven. Apropo tulipanene, de har holdt seg oppreist hele uka takket være en dæsj med klor som jeg hadde i vannet når de flyttet inn hos meg på lørdag. Et lite tips å ta med seg videre kanskje? Det fungerer utmerket på gerberaene også!


Bursdagsblomstene mine er så fine, men jeg aner ikke hva slags blomst det er. Er det noen som vet det kanskje? De minner meg litt om de "rosene" vi tegnet i barndommen, dog i en mye finere utgave. Her har en liten stakkar fått et siste hjem i en liten skål jeg har fått av oldemor. Den pynter opp foran dataskjermen min, og henter frem smilet.


Noen andre har fått plass i en liten kopp jeg fikk på Lannem en gang for mange år siden. Jeg var med mamma, som jobbet i posten, på jobb og vi skulle levere noen pakker der. Når de så at jeg var med, så gikk den ene damen og hentet et krus og graverte inn navnet mitt på, også fikk jeg den med hjem. Når jeg bodde hjemme, stod den alltid på nattbordet mitt med friske blomster i på sommeren, og jeg er så glad i den. Nå har den fått plass i vinduskarmen på arbeidsrommet.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails