Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




lørdag 30. januar 2010

SARPSBOOORG!

Da har jeg akkurat kommet hjem fra Siste Sjansen i Melodi Grand Prix i Sarpsborghallen. Som ekte særping og bypatriot var jeg selvfølgelig tilstede når MGP-sirkuset inntok hjembyen, og for en stemning! Sarpsborghallen var fylt med ballonger i byens farger, og feststemte sarpinger. Fantastisk!

Etter å ha vært tilstede under opptakene, skjønner jeg virkelig hvorfor de kaller MGP for sirkus. Det er jo et spektakulært show med masse lys- og bildeeffekter, kule artister og en vanvittig mediedekning - pressefotografer springende som en hvilken som helst annen saueflokk, konkurrerende om å få de beste blinkskuddene. Å være tilstede under opptakene til et direktesendt show i regi av NRK er forresten en opplevelse i seg selv; det er profesjonelt til fingertuppene, og det er morsomt å se hvordan alt gjennomføres; effektivt og smidig. Det er utrolig mange mennesker som skal til for å lage TV!


Det var morsomt å få mulighet til å ta del i MGP-sirkuset en stakket stund, og å få lov til å være en del av det fellesskapet som var så tydelig; et fellesskap av stolte sarpinger. Stolte kunne vi være med god grunn i dag, syns jeg. Det er morsomt at byen vår får litt promotion, og ikke minst at vi kan gruse Fredrikstad enda litt til, hihi. Dette skulle nok "storebror" likt å vært med på!

Nok "æddabædda"; nå gleder jeg meg til neste lørdag og finalen. Ingenting kan nok slå fjorårets brakseier, men jeg har mine mistanker om hvem som går av med seieren og som får representere Norge i årets MGP. Hvem tror du vinner?

P.S. At de endelig klarte å få bura inne Ian Wright, hevet dessuten opplevelsen mange hakk!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails